Gå til innhold

(lcd) Bildet rykker ved 60hz


NuB

Anbefalte innlegg

Har en Acer AL712, forresten godt fornøyd. Men det er noen rare ting med den. Den kan ha 60 eller 70hz oppfriskning. I det siste har det ofte hendt når jeg velger 60 at bildet plutselig rykker til. Veldig ubehagelig å se på. Noen som vet hva sånne ting skyldes? Jeg vil helst ha den på 60, har følelsen av at det ikke blir så klart/godt kontrastert på 70 (bytter frem og tilbake her, ikke helt enelt å si). Det har også hendt at det har ligget uklare slør over små deler av skjermen når jeg har hatt den på 70, uten at jeg klarer å finne noen sånne nå.

 

En annen mystisk ting, skjermen later til å gi fra seg en pussig liten lyd, selv i avslått tilstand. Dette kan jeg ikke høre hvis ikke jeg stikker hodet bak skjermen, så det er jo ikke noe problem men likevel. Kan det ha med høytalerene å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må legge til at dette ikke er noe som skjer hele tiden. Men for eksempel nå, etter å ha hatt på Battlefield en stund er bildet på styr når jeg går tilbake til desktopen. Uten at jeg har gjennomført noen vitenskapelig måling, så tror jeg det gir seg av seg selv litt etter hvert.

Lenke til kommentar
Det er ikke vanlig at en lcd skjerm skal bli noe serlig påvirket av hz i og mht at den ikke har hz men konstant bilde.....

 

Jeg opplever at skjermen min også blir mer difus med mindre kontrast når jeg kjører på 70Hz enn på 60 Hz. Leverandøren av min skjerm annbefaler at refreshraten settes til 60, men sier også at den takler 60-75 eller noe sånn. Skjermen er en Mermaid Ventura. Det er nok en del LCD skjermer som krever rett Hz for å gi optimale bilder.

Lenke til kommentar

 

Jeg opplever at skjermen min også blir mer difus med mindre kontrast når jeg kjører på 70Hz enn på 60 Hz. Leverandøren av min skjerm annbefaler at refreshraten settes til 60, men sier også at den takler 60-75 eller noe sånn. Skjermen er en Mermaid Ventura. Det er nok en del LCD skjermer som krever rett Hz for å gi optimale bilder.

 

Ja, jeg mener 60 står som anbefalt her også, uten at jeg har fått noen forklaring på det før. Uansett, problemet er jo ikke at man ikke kan få mer enn 60, det holder lenge på en lcd-skjerm. Men disse støtene i bildet etter overgangen fra spill til desktop kan jeg være foruten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...