Gå til innhold

[Løst]Trenger forslag til kabinett, maks.ca.kr.1200,-


Anbefalte innlegg

Mine krav: Stillegående, bra kjøling og stilrent "nøytralt" utseende. Skal ikke ha mange harddisker eller overklokkke eller vannkjøling.

Hva jeg har funnet frem til selv, er Antec p183, Lancool k62 (riktignok stygt sidevindu, ellers ok) og Lian Li pc8vscandv3. Noen andre forslag? og hvilket av disse er antatt best med hensyn til mine behov? Også sett litt i forhold til pris, da den førstnevnte er en del dyrere enn de 2 andre. På forhånd takk for eventuell hjelp

 

https://prisguiden.no/product.php?p...2&cat_id=13

 

https://prisguiden.no/product.php?p...3&cat_id=13

 

https://prisguiden.no/product.php?p...8&cat_id=13

Endret av casemodd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til deg:)

Heller mest mot P183, men Lanool er også interessant (synd med vinduet og at den mangler esata i front. Lian Li kabinettet liker jeg godt utseendemessig, men det er litt trangt. Har hatt forgjengeren PC7vscandv3 og ser ut til at denne er lik i mål og det meste.

 

Enda en kandidat jeg ser på er CoolerMaster HAF932, men den ser litt glorete ut med de orange / røde viftene (eller er det leds som kan fjernes?), samt at det ser ut til at den suger mye støv / mangler støvfilter.

 

Ikke lett dette. Hadde satt pris på om noen flere erfarne har begrunnede tips å komme med

Lenke til kommentar
Ikke lett dette.

 

Enig i det. Jeg har i ca 3/4 år prøvd å finne ut hvilket kabinett jeg skal ha... Prisen jeg har tenkt på har vokst fra ca 6-800 til 2000 kr :whistle:

 

I starten var jeg for interessert i utseende osv, men nå har jeg blitt mer og mer opptatt av muligheter, innvendig plass, airflow osv.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter omtrent det samme som deg.

 

Stilrent, uten masse neon lys, og helst uten vinduer.

Stille, helst ikke metall mot metall i HDD bays.

Store vifter med støvfilter(!) og god luftstrøm.

Fint om mesteparten av installeringen kan gjøres uten verktøy.

Flott med avtagbart tray for hovedkort.

Helst ikke over ca. 1400 i pris.

Helst ikke for stort, da jeg ikke trenger 18 5" bays.

 

Lian Li A10 fyller alle kriterier, men prisen er lit stiv; minimum 1800kr.

 

Lian Li A12 gir veldig mye for pengene, uheldigvis har den ikke avtagbart tray for HK. ca 1000kr, men finner den ikke i prisguiden.

 

Gigabyte poseidon 310. Personlig liker jeg veldig godt designet. Ikke avtagbart tray for HK, ser ut til å ha noe problemer med luftstrømmen.

chassis_productimage_gz-aa3cb-sjs(sjb)_big.jpg

 

Lian Li PC-60B Plus II, praktisk, god pris, veldig enkel design.

 

 

CoolerMaster HAF932, er blant de få kabinettene som er litt pimpet uten at det blir helt forferdelig synes jeg. Lys kan fjernes. Men den har ikke filter for viftene, som er veldig irriterende.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar

Thermaltake soprano så veldig juggel ut, etter min oppfatning. Samt likte ikke de plastikk festene for ekspansjonskort. Vil mye heller skru enn satse på slikt(skal det være tool-less må det i hvert fall være kvalitet på løsningene).

Fant ikke Lian Li 12 i prisguiden nei.

Tror nok det blir Antec P183 eller 193 for min del, eller eventuelt Lancool K62. HAF 932 er også fristende, men den må vel modifiseres med myggnetting el.l. som støvfilter. I tillegg er jeg litt usikker på hvor godt den er skjermet mot støy?

Lenke til kommentar
Thermaltake soprano så veldig juggel ut, etter min oppfatning. Samt likte ikke de plastikk festene for ekspansjonskort. Vil mye heller skru enn satse på slikt(skal det være tool-less må det i hvert fall være kvalitet på løsningene).

Fant ikke Lian Li 12 i prisguiden nei.

Tror nok det blir Antec P183 eller 193 for min del, eller eventuelt Lancool K62. HAF 932 er også fristende, men den må vel modifiseres med myggnetting el.l. som støvfilter. I tillegg er jeg litt usikker på hvor godt den er skjermet mot støy?

 

Om du skal lage hjemmelagde støvfilter furde du nok ikke bruke myggnetting. Det er store hull i myggnettingen, og støv og hår er mye mindre enn mygg ;) Jeg har hørt om noen som har brukt damestrømper (fordi det blir som veldig tett netting), men jeg husker ikke hvem det var.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsatt ikke fått bestemt meg..

Dette kabinettet så jo interessant ut. Lian Li PC P50, dog noe dyrere enn nevnt i overskriften her. Det er endelig kommet i prisguiden og føres foreløbig av Dustin og Pixmania. Merkelig at ikke Netshop / Microplex også er på banen med dette kabinettet. Kunne med fordel hatt litt mer konkurranse på dette kabinettet og kanskje fått litt lavere pris..

 

https://prisguiden.no/produkt/111171

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Landet til slutt på Antec P193. Bestilte det på fredag fra Dustin, som ser ut til å ha kjempeservice. Kabinettet er fremme allerede i morgen iflg pakkesporing. Litt dyrere kabinett enn tenkt, men liker muligheten for EATX, samt at det er bra med vifter og plass til enda noen til + at kabinettet er godt støydempet. Ikke helt konge med den sidevifta, men hos meg vil bare fronten bli synlig så det spiller ingen rolle. Hos Dustin står det Black på dette kabinettet. Har jeg flaks er den nettopp det og ikke gunmetal. Mulig jeg lakker fronten etter hvert dersom den ikke er svart.

Lenke til kommentar

Jeg ser vekten er på hele 16,3 kg og tårnet er laget av stål. Da må jeg spørre hva som egentlig rettferdiggjør den enorme vekten..?

 

Du kunne jo ha gått for et Lian Li aluminium til godt under 10kg. Hvor aluminium også i tillegg til ser bedre ut, er lettere og har bedre lede-evne av varme.

Lenke til kommentar
Jeg ser vekten er på hele 16,3 kg og tårnet er laget av stål. Da må jeg spørre hva som egentlig rettferdiggjør den enorme vekten..?

 

Du kunne jo ha gått for et Lian Li aluminium til godt under 10kg. Hvor aluminium også i tillegg til ser bedre ut, er lettere og har bedre lede-evne av varme.

Lian Li i tilsvarende kvalitet som P193 koster mange tusen og ikke bare kr.1.300 som dette. De tynne aluveggene på de fleste Lian Li er lite støydempende og har lett for å vibrere, og må moddes for å bli stille. P193 er tungt ja, men jeg reiser ikke rundt på lan så det er ikke noe problem for meg. Kabinettet er av gedigen kvalitet og svært godt støydempet, samt veldig kjølig. Jeg har viftene på laveste hastighet og hører ikke et knyst. I tillegg til de originale viftene har jeg satt i 2 120mm Mist-vifter i front som jeg styrer fra hovedkortet. Disse hadde jeg fra et tidligere kabinett så det kostet meg ingenting. P193 har også geniale støvfiltre overalt som er lette å rense, og kabinettet trenger ikke åpnes for prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...