Gå til innhold

Bærbar arbeids PC

dialafc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om noen kan gi meg noen tips eller erfaringer. Er ute etter en pc som skal brukes for arbeid mot Photoshop, Visual Studio, MS Sql o.l.

Har et par krav:

-Windows 7 64-bit

-Min 4 gig minne.

-15" skjerm.

-Min 320gig disk.

Noen som har noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høy skjermoppløsning!

sitter selv med PS og VS, og med min oppløsning på 1280x800 har jeg svært begrenset arbeidsflate etter at alle menylinjer, toolboxer, og annet har slukt sin plass..

eller har du jo også støtter hor GPU akselerasjon i PS så litt skjermkort er ikke dumt..

Skrevet
Har en god ekstern skjerm som står på kontoret, så det er ikke SÅ viktig de gangene jeg er "på farten".

Jeg driver med foto, og har brukt laptop i over 10 år. Når det gjelder ytelse, så vil omtrent alle dagens bærbare være bra nok, spesielt om du hiver inn en 7200 rpm disk i. Det som er problemet er skjermen. Det finnes noen bærbare som har brukbar skjerm, men det er ikke mange. Jeg hadde en Lenovo T60 (med samme skjerm som du finner i linken under)som hadde kanskje den beste skjermen for bærbare. Les testen til Rob Galbraith.

Nå sitter jeg med en Lenovo T61, og den egner seg ALDELES IKKE til billedbehandling, og det gjelder flesteparten av bærbare, men løses elegant med en god eksterm skjerm, slik du sier du har det.

Når det gjelder matt eller blank skjerm, så holder jeg med matt, og mener at blank skjerm bare er en måte for produsentene å lure deg til å tro at det er en bedre skjerm enn det egentlig er. Altså billig juks. Ingen TN paneler vil duge.

Som jeg skrev her tidligere, så hadde jeg en T60 med meget god skjerm. Den første som ble levert med LED baklys, men den ble gradvis dårligere, slik også Galbraith skriver om. Skjermen til Lenovo W700 har jeg hverken sett eller prøvd, men skal pr. øyeblikket være den beste, men husk. Den kan nok ikke måle seg mot en god eksterm skjerm likevel.

For min del blir jeg å holde på min Lenovo T61 som bærbart med 3G, da den ikke veier mer enn litt over 2 kg med batteriet, og man kan øke batterikapasiteten til meget lenge med ekstra batteri i ultra bay skuffen - (kan også ha en ekstern HD i ultra bay skuffen). Så har jeg bestilt en kraftig slepbar ASUS G51J med dårlig skjerm, men kraftig til alle andre oppgaver. Det er dog flott med ekstern skjerm, og bruke skjermen på latopen som avlastningsskjerm.

Jeg vet ikke hvilken oppgaver du skal løse med din bærbare, og om den skal være hovedmaskinen din, eller ei, men jeg ville bedt deg se på de små notebookene om du også har en annen maskin, eller råd til begge deler. Ellers kan du kjøpe hva som helst, men jeg er av de som vil ha maksimal oppløsning, og 1400X1050 for en 15" er passende oppløsning om du skal jobbe med foto.

Skrevet

Hei!

Takk for utfyllende svar. Jeg har sjekket litt i løpet av helgen, og det heller mer og mer mot en DELL XPS Studio 16 som har fått bra kritikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...