Gå til innhold

Hvordan er siste firmwareversjon til Nokia N86 8MP?


Anbefalte innlegg

Har en Nokia N86 8MP, og vurderer å oppfradere firmwaren til nyeste versjon, som er 20.115.

 

Imidlertid har jeg lest på Nokias brukerforum at flere har hatt diverse problemer etter oppdateringen:

 

http://discussions.europe.nokia.com/discus...#search_results

 

Har ikke lest gjennom alle innleggene, men lurer i alle fall på om hvilke erfaringer norske brukere har med oppdatering til ver. 20.115.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg oppdaterte N86'en min til 20.115 med en gang oppdateringen ble tilgjengelig. Hele oppdateringen tok cirka 5 minutter.

Etter oppdateringen merket jeg at telefonen ble litt raskere, men ikke så mye at jeg vil kalle den rask likevel. Men etter at jeg fant ut hvor man aktiverer temaanimasjonene, så ble telefonen virkelig treg! Animasjonene er ikke "smooth" i det hele tatt. Men dette er du sikkert vant med fra versjonen du allerede har.

 

Problemene jeg kommer på å ha opplevd til nå er:

- Grusomt treg autorotasjon. Anbefaler å skru av temaanimasjonene.

- Telefonen skrudde seg av to ganger på få dager når jeg hadde aktivert temaanimasjoner. Dette er nå deaktivert.

- Treg på sms (henger seg opp og bokstavene kommer ikke opp før det har gått ett sekund etter at jeg trykket på den aktuelle tasten)

- Du setter musikkspilleren på pause. Noen ringer deg senere, men når du legger på, så aktiverer mobilen plutselig musikkspilleren, og låta du satt på pause for flere timer siden, fortsetter å spille!

- Mobilen fortsetter å spille av musikk ut høyttalerne hvis du drar ut headsettet, istedenfor å sette musikken på pause. Dette er utrolig flaut hvis du ved et uhell drar headsettet ut på bussen eller steder med mye folk.

- Når du legge til nye låter i en spilleliste, må du velge én og én. Kan ikke merke av flere og trykke "Legg til i spilleliste". Tregt og unødvendig.

- Notatene flytter seg etter hvilke du brukte sist. Dette blir rotete for meg, da det er lettere å huske hvor i notatlista du har det aktuelle notatet.

- Går du inn på kalenderen fra snarveien i ventemodusen, så havner du i dagsvisning, og ikke månedsvisning.

- Noen ganger når jeg har tatt et bilde, og trykker "c" for slette det mens jeg fremdeles er i kameramodus, så vil den ikke slette bildet. Den sier at "kameraet er allerede i bruk", hva nå enn det har med sletting av bildet å gjøre? Så jeg må gå inn i galleriet og slette det derfra. Er for øvrig utrolig irriterende at man må inn i galleriet for å kunne zoome i bildet man nettopp har tatt. Dette går nemlig ikke når man ser på bildet når man fremdeles befinner seg i kameraapplikasjonen.

- Treg autofokus (Generelt tregt kamera).

 

Så den eneste forbedringen i mine øyne, er en ørlite kjappere telefon, ansiktgjenkjenning (for de som trenger det), og ny fokusindikator som viser hvor i bildet det blir fokusert.

 

Foruten dette, så synes jeg ikke oppdateringen er bra. Telefonen har en ALT for dårlig prosessor, og selv om nye oppdateringer blir aldri så bra, så kommer aldri denne telefonen til å fungere knirkefritt. Dessverre :)

Lenke til kommentar

@ Tinki Winki:

 

Takker for god og utførlig tilbakemelding!

 

Jeg tror jeg legges oppgradering til siste firmwareversjon på hylla inntil videre.

 

Fint du nevnte tema-animasjoner. Har prøvd det, men det sinket telefonen, og er jo bare gimmick man fort blir lei av likevel. Og for de som liker animasjoner, er ikke S60 "rette" operativsystem.

 

Har en HTC Tattoo i samlingen, og er imponert over hvor mye mer moderne den er enn Nokias S60-telefoner, også trykkskjermmobilene deres. Men med deres nye N900 vil de ta et skritt videre.

 

Kameraet på N86 8MP ble vel aldri det jeg hadde håpet på, men i forhold til HTC Tattoo sitt, er det konge.

Lenke til kommentar

Kjenner heller ikke igjen problemene som nevnes ovenfor etter oppgradering til 20.115.

 

Som nevnt, den har blitt raskere men ikke rask. Men spørs hva man sammenlikner med :)

 

 

 

 

Min fungerer ihvertfall på de områdene jeg bruker den. Tlf, sms går som en lek, web, mp3, film, kamera og de fleste programmer jeg bruker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...