Gå til innhold

[Løst]Fast ip, Lyse , Åpne porter


Anbefalte innlegg

Hey, Jeg lurer på om dere vet om man må ha Fast ip på lyse for og åpne porter i routeren din.. Jeg har slitt en del med og åpne porter på ruteren for og hoste css server og lurer på om noen av dere kan hjelpe meg:P

Router: Dlink dir 635

 

Takk for svar:D

Endret av toddi10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er avhengig av anlegget ditt.

Dersom hjemmesentralen er grå eller du kan bruke hvilken som helst porter til TV, ja du må ha fast ip siden pcen\routeren din bare får en lan ip.

 

Dersom hjemmesentralen er sort uten antenner, nei du trenger ikke da din router\pc har en "fast ip".

 

Dersom hjemmesentralen er sort med antenner eller hvit, nei du trenger ikke, men du må portforwarde på www.lyse.no eventuelt også på din router..

Eller få bridge modus

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hei! Hadde samme problem, jeg hadde går\hvit hjemme sentral. Denne er veldig gammel. Hvis du vil åpne porter så er du nødt til å bestille fast IP, ettersom Lyse ikke bridger lenger. Noe jeg ville gjort hvis jeg var deg er å be om en ny hjemmesentral, eventuelt si at nettet ditt blir tregere og tregere. Vår hjemmesentral ble ødelagt og noen dager etter kom Lyse og satt in en ny(svart med antenner).

Lenke til kommentar
Hei! Hadde samme problem, jeg hadde går\hvit hjemme sentral. Denne er veldig gammel. Hvis du vil åpne porter så er du nødt til å bestille fast IP, ettersom Lyse ikke bridger lenger. Noe jeg ville gjort hvis jeg var deg er å be om en ny hjemmesentral, eventuelt si at nettet ditt blir tregere og tregere. Vår hjemmesentral ble ødelagt og noen dager etter kom Lyse og satt in en ny(svart med antenner).

 

Blir det gratis med ny da?

Og kan du åpne porter på routeren din uten mye annet slit med hjemmesentralen?

Endret av toddi10
Lenke til kommentar

Bare bestill fast IP hos Lyse.

Så legger du inn IPen på ruteren din selv og alt fungerer fett.

 

(en av fordelen med det "gamle" systemet)

Dersom du blir bannet fra la oss si et forum med IPen din kan du koble til en maskin utenom ruteren og få en annen IP-adresse.

Lenke til kommentar
Bare bestill fast IP hos Lyse.

Så legger du inn IPen på ruteren din selv og alt fungerer fett.

 

(en av fordelen med det "gamle" systemet)

Dersom du blir bannet fra la oss si et forum med IPen din kan du koble til en maskin utenom ruteren og få en annen IP-adresse.

Tusen takk for svar:P

Det var en ting til jeg lurte på...

må du gjøre mye extra etter du har bestilt fast ip, eller er det bare sånn at det funker med en gang?

Og tar det lang tid og få det etter du har bestilt..

Endret av toddi10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...