Gå til innhold

Spesielt forballspill til NES

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg leter etter et litt spesielt fotballspill til min NES-maskin.

nes-console.jpg

Det som er problemstillingen er at jeg ikke husker hva dette spilelt heter nå. Jeg lånte det av en barndomskompis da jeg gikk på barneskolen. Jeg kan prøve å gi en god beskrivelse av spillet.

Den hadde ikke et typisk grunnlag til å være et fifa-spill akkurat. Den var mer en slags fjern slekning til Mario Soccer (til Wii). Den hadde forskjellige lag (tror det var landslag) der man til tider kunne brukte "superskudd", der ballen gikk i alle retninger og i mål. Motspillere som stod i veien for skuddet ble rett og slett slengt opp i været og deiset i bakken etter en stund. Dette var skudd som ALLTID gikk i mål. Det fantes heller ikke noen form for rettferdige dommere i spillet. Tror man kunne få frispark, men det var ikke ofte. Spillerne var formet som litt lave og tette spillere, hvor man tydelig kunne se ansiktskonturer av litt sleipe smil.

jeg skal spørre kompisen min om han fremdeles har dette spillet og om muligens eg kan kjøpe det. hvis ikke håper jeg at det er noen som har spilt dette spillet og som kjenner det igjen. Ville gjort meg en stor tjeneste, da dette er et av de spillene som jeg har hatt veldig stor glede av. (På lik linje med Mario Kart (64), Golden Eye (64)).

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Supert, kjempebra:)

Nå er spillet bestilt på Ebay fra England, så får vi se når den lander i posten:)

*gleder meg*

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg har det liggende et sted på loftet.. Menmen, du fant det jo uansett :)

Hva får man egentlig for en Nintendo med 4 kontroller (og 4-kontroller-adapter), 1 pistol og 5-6 spill, alt i god stand?

Skrevet
Jeg glemte å si at jeg har det liggende et sted på loftet.. Menmen, du fant det jo uansett :)

Hva får man egentlig for en Nintendo med 4 kontroller (og 4-kontroller-adapter), 1 pistol og 5-6 spill, alt i god stand?

Det kommer litt an på hvilke spill, og i hvilken stand de er (eske, manual etc)

men en nintendo med 2 kontrollere og medfølgende kabler går for rundt 500 uten spill...

en zapper funker ikke på flatskjermer, og de går for 100kr og oppover.

Spill varierer fra 50kr til over tusenlappen for noen få komplette (f.eks. mr. gimmick i komplett mint utgave får man vel 1500 for, kanskje mer, mens Super Mario får du kanskje 50kr+ for)

Du kan eventuelt sjekke forumet på retro1.no, der vel eliten innenfor norske retro-spill ;) (hils gjerne fra meg om du stikker innom)

Skrevet

Ja, merket at zapperen ikke funket hos meg da eg prøvde den i helgen. Har lcd-tv. Fant ut at det måtte være fordi at det ikke ble gitt gjenskinn i skjermen, og dermed kunne ikke zapperen fange opp noen signaler til å skyte. Men eg har min gamle tv i kjelleren, så den kan vi bruke når vi skal på ande/ufo-jakt;)

Skrevet
Ja, merket at zapperen ikke funket hos meg da eg prøvde den i helgen. Har lcd-tv. Fant ut at det måtte være fordi at det ikke ble gitt gjenskinn i skjermen, og dermed kunne ikke zapperen fange opp noen signaler til å skyte. Men eg har min gamle tv i kjelleren, så den kan vi bruke når vi skal på ande/ufo-jakt;)

nesten, men ikke helt riktig...

grunnen til at zapperen kun funker på billedrørs tv, er fordi når du skyter, blir skjermen helt mørk med hvite firkanter som markører, disse er det zapperen ser..

Et lcd/plasma tv klarer ikke gjengi det riktige lyset for at zapperen skal fange det opp

Fra Wikipedia:

When the trigger on the Zapper is pressed, the game causes the entire screen to become black for one frame. Then, on the next frame, the first target area is drawn in all white as the rest of the screen remains black. On the next frame, the next target area is drawn in white. The Zapper detects this change from low light to bright light, as well as which frame the change was detected. This is how the game knows which target has been hit. After all target areas have been illuminated, the game returns to drawing graphics as usual. The whole process is almost imperceptible to the human eye. This technique works only on conventional CRT television sets. Modern plasma or LCD screens are incompatible with the device, probably due the light intensity of the display and refresh rate.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...