Gå til innhold

Norges tiltak i klimakampen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ønsker å vite og diskutere norges tiltak i klimakampen. Jeg tenker på tiltak gjort ifra staten sin side, tiltak som blir gjort i samfunnet og tiltak du og jeg gjør.

Jeg skriver et foredrag som skal fremføres på Norplus Seminar i Oslo om 2-3 uker, og dette er en stor del av det!

Håper på mange nyttige innspill :)

Hoveddelen er altså hva Norge som land har gjort for å bedre klimaendringene.

Mvh Simen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er allerede ett veldig klimavennelig land som bruker nesten bare vannkraft og lignende. så du kan si iforhold til andre land er Norge ikkeno når det gjelder forurensing

Skrevet (endret)
Norge — Med 70.000 tonn om bord frakter skipet tre ganger så mye kull som hele Svalbardsamfunnet bruker på lys og varme i året.

Den statseide kullgruven eksporterer 2 til 3 millioner tonn til europeiske kullkraftverk i året. Dette tilsvarer utslippene fra den norske bilparken.

http://www.greenpeace.org/norway/news/gree...rterer-kullskip

Gruvevirksomheten i Longyearbyen drives av Store Norske Spitsbergen Kulkompani. I dag er det kun virksomhet i Gruve 7, som ligger omtrent en mil øst for byen under Gruve 7-fjellet mellom Bolterdalen og Foxdalen. Her produseres årlig ca 80 000 tonn kull. Hovedproduksjonen foregår nå i Sveagruva, der det tas ut ca 3 millioner tonn årlig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gruvedrift_i_Longyearbyen

Nå er jo dette Green Peace og wiki, men jeg regner med at de ikke driver å lyger så mye om dette her. Vi selger tonnevis av kull, samtidig som vi bruker vannkraft selv. Nå er jeg ikke imot dette, men klimafanatikere, som lærere ofte er, liker å høre om "vår dobbeltmoral". Pleier å heve karakteren et hakk.

Foredrag ja.. Kanskje litt mer seriøst det ja.. Jaja

Nå er det bare å google

Endret av cFc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...