Gå til innhold

2 operativ system,1 pc, hvordan?


Anbefalte innlegg

Har hatt endel problemer med mitt digitale kamera [Minolta 2300], og har funnet ut at det bare funker på 98 & ME, så nå må jeg installere nytt OS. Har XP på maskinen nå, og vurderer å stappe i en gammel HD og installere ME på. Hørt snakk om at du kan få et program som gjør at du kan velge i oppstarten. Noe som har forslag?? Og hvordan gjøres dette egentligt?

Veldig takknemlig for forslag. Brukt masse tid på dette kameraet og ikke kommet en meter.. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare for å røre litt i grøten..

 

selv har eg ein rutine som går på å alltid installere W98SE først for så å installere XP på en annen partisjon i NTFS format etterpå.

 

XP er relativt stabilt i forhold til W98SE og skulle du få problemer med W98 så kan den ikke berøre WinXP. W98 kan ikke lese NTFS filformat.

 

hvordan dette fungerer i motsatt rekkefølge.. finner du ut. hehe

en liten huskeregel kan være å alltid ha en W98 oppstartsdiskett sånn bare i tilfelle.

Lenke til kommentar

Det er ikke problem å kjøre XP på Fat32 nei, men vil anbefale NTFS for XP med 2 platformer på maskinen..

Win98 vil derfor ikke klusse til WinXP dersom noe skulle skje.

 

vil anbefale å besøke www.bootdisk.com for å få brent en WinXP BootCD for sånn i nødstilfelle..

å stille med 6 oppstartsdisketter for XP suger ass.

sånn hvis noge real bæd skulle skje lissom lissom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...