Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstallere operativsystem på HP EliteBook 8530p


Anbefalte innlegg

Hei!

 

På skolen min har vi fått HP EliteBook 8530p, og som vanlig er bios'en sperret, og vi får ikke admin passordet. Jeg har prøvd alle muligheter til og få innstallert et unix operativsystem.

 

Det jeg har klart og fikset til nå er:

- Fikset tilgang til bios, men begrenset.

- La inn operativsystemet på USB minnepenn, valgte deretter og boote med "USB Harddrive"

 

Når jeg booter fra usb harddrive så starter innstallasjonen, men jeg får bare flere 100 linjer med "data read error" osv, så den klarer ikke og lese alt fra minnepennen, lurer på om det kan være en sperre eller hva det kan være...

 

Har klart og fått bootet fra CD'en en gang, men får samme feil som med usb minnepennen.

 

Er takknemlig for all responds :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 8530w, som vel er samme maskina bortsett fra skjermkortet og skjermen.

 

Jeg synes det høres rart ut at du kan boote fra cd/usb, men etter en stund får du bare read error... Det henger liksom ikke på greip. Det finnes mange muligheter for sikkerhet på disse maskinene, med TPM osv., men såvidt jeg vet burde ikke det ha noe å si før du eventuelt prøver å aksessere disk. Mao, jeg kan til nød forstå det hvis du får problemer når installasjonsprogrammet skal aksessere disken (ved partisjonering, antageligvis), men det burde ikke ha med lesing fra usb/cd...

 

Hva er det du prøver å installere? Har du prøvd med en Live CD?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå funker det.

 

Jeg bruker BackTrack 3 i stedet for 4, da fungerer det med glans :)

 

 

 

Men så klart så har jeg støttet på et nytt problem :)

 

Den finner ikke det trådløse nettverkskortet.

 

Jeg åpner shell, skrive "airmon-ng" får kun opp følgende:

Interface

Chipset

Driver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...