Gå til innhold

IT utdanning - Bergen


Ratatos

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Eg vil ha høgare utdanning innen IT. Eg har fagbrev innen IKT-Driftsfag i tillegg til studiekompetanse (GK Elektro, VK1 IKT-Driftsfag, VK2 Allmenne Påbygg)

 

Eg har ikkje realfag.

 

Eg er svært usikker på kva eg vil utdype meg vidare innen IT. Eg er ikkje særlig glad i programmering eller webdesign. Eg vil helst gå på ei linje der eg får ein generell kunnskap, og utdype meg videre etter noken semester. Eg vurderer informasjonsteknologi linja ved HiB, men det står veldig lite informasjon om linja på HiB sine sider.

 

Er det andre linjer som vil passe meg bedre? Har dere noken tanker om denne utdanningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Eg vil ha høgare utdanning innen IT. Eg har fagbrev innen IKT-Driftsfag i tillegg til studiekompetanse (GK Elektro, VK1 IKT-Driftsfag, VK2 Allmenne Påbygg)

 

Eg har ikkje realfag.

 

Eg er svært usikker på kva eg vil utdype meg vidare innen IT. Eg er ikkje særlig glad i programmering eller webdesign. Eg vil helst gå på ei linje der eg får ein generell kunnskap, og utdype meg videre etter noken semester. Eg vurderer informasjonsteknologi linja ved HiB, men det står veldig lite informasjon om linja på HiB sine sider.

 

Er det andre linjer som vil passe meg bedre? Har dere noken tanker om denne utdanningen?

 

Skal du studere data MÅ du porgrammere litt. Eneste alternativ er Noroff.

 

Når jeg skulle begynne å studere tenkte jeg helt likt deg.. gledet meg til alt av server drift osv, men gruet meg sykt til å programmere. Etter 3 år er det utvilsomt programmering som er mest gøy. Jeg er nå master student, og er ikke i tvil om at det er systemutvikler jeg skal bli.

 

Har selv tatt bachelor på HiB, og kan anbefale dette, til en viss grad. HiB har ikke ett synnsinkt bra fagmiljø innen data, men du lærer det trenger. (Det er såklart noen forelesere som har syykt peiling, men jevnt over er de ikke veldig flinke, men helt greie).

 

Jeg vil anbefale HiB over UiB, siden UiB slik jeg oppfatter det bruker meste tiden av studie til å snakke om hvordan ting bør gjøres, mens på HiB gjør man faktisk ting. Gjøre > Synse. HiB> UiB.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har selv tatt bachelor på HiB, og kan anbefale dette, til en viss grad. HiB har ikke ett synnsinkt bra fagmiljø innen data, men du lærer det trenger. (Det er såklart noen forelesere som har syykt peiling, men jevnt over er de ikke veldig flinke, men helt greie).

 

Jeg vil anbefale HiB over UiB, siden UiB slik jeg oppfatter det bruker meste tiden av studie til å snakke om hvordan ting bør gjøres, mens på HiB gjør man faktisk ting. Gjøre > Synse. HiB> UiB.

Og der har du kanskje litt av grunnen til at UiB har et rimelig bra IT miljø, mens HiB ikke har :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt sammenhengen din.

Når vi sitter å programmerer sitter vi jo og hjelper hverandre, og da snakker om hvordan det skal gjøres, men ikke i den gra jeg oppfatter at det gjøres ved UiB.

Går selv på HiB og jeg vil si vi har bra IT-miljø her.

Og det å gjøre ting, spesielt programmering, er det man lærer av.

Merker selv det at ved å sitte å høre på forelesninger går alt inn og så ut igjen og virker som om de fleste i klassen opplever det samme. Jeg vil selv anbefale HiB over UiB utifra det jeg vet om UiB :)

Endret av Joachricar
Lenke til kommentar

Nå var ikke svaret mitt ment hele seriøst, men du vet at vi kun har 2 timer i uken med forelesninger i de fleste fag ved UiB på bachelor nivå? Å sitte sammen å programmere utenom forelesninger er det vi har gjort mest ved UiB ihvertfall. Er veldig lite undervisning her, det er vel gjerne en negativ ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...