NoOb-Jakt Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Hei, har matte innføring til i morgen, men er et stykke jeg ikke klarer. 8(x + 2y) -4 (3x + 4y) Jeg trenger oppsette å svaret, og det haster
NoOb-Jakt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Hva får du om du ganger ut parantesene da? Vet hvordan jeg gjør det, men jeg klarte det bare ikke -.-' Men det kom nå xD Men nå har jeg et annet stykke også : (3a+b)(a-b)+(a-2b)(a+b) Dette skjønner jeg ikke, så denne oppgaven trenger jeg oppsette av
NoOb-Jakt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 skjønte du hva jeg gjorde her? Er meningen å gange ut de 2 parantesene til venstre og så gange de 2 til å høyre, også plusse de ?
NoOb-Jakt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Det stemmer. Lik dette? (1x+4)(1x+1) Bare at det er med 2 ekstra paranteser ? Så er det bare å gange ut de to første, de to andre, å plusse de ?
NoOb-Jakt Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Svar: -4x Svaret på oppgaven jeg lurer på er : 4a2 -3ab -3b2 Men jeg må vote hvordan jeg setter det opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå