Gå til innhold

Jeg vil ned i vekt før svømminga starter ;- DDD


Anbefalte innlegg

Hei! ;-P

som det allerede står så vil jeg ned i vekt før svømminga starter. (starter om to uker, veit at jeg trenger mere tid, men jeg det er bare annenhver uke da ;)

Den største utfordringa mi blir vel å holde meg unna godteri osv.

 

angående trening, så er den saken i boks.. trener 2-3 ganger i uka eller mere, + styrketrening.

etter november blir det nok enda mer, pga. at jeg har bitt med på en ekstra kondistrening. :D

 

Hver gang jeg spiser godteri, får jeg alltid dårlig skyldfølelse ;p

anyways,

jeg har så jævlig lyst på sixpack!!! (eller vertfall bli tynnere)

 

Info's about mee :

14 år

61 kilo

tror jeg er rundt 174-176 cm..

 

 

 

 

PS:

For dere som vet noe om dette, så lurer jeg på hvor mye jeg forbrenner når jeg løper oppover en oppoverbakke. Jeg har min egen runde som jeg løper da ;) bakken er kanskje på noe rundt 100m elns...

 

TAKK FOR ALLE SVAR ;- D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du klikker i denne forumsdelen så finner du 100 like spm med ferdig utfyllte svar.

Men skal du virklig deffe som 14åring? Husk at du må endre livsstil og hente inn kunnskap om kosthold og trening og ikke bare kutte godis og kjøre en "deff" Det er en grunn til at det ble sånn og på toppen av det hele er du såppas ung og trenger næring for å vokse så du kan ikke kopiere dietter fra andre.

Lenke til kommentar
Om du klikker i denne forumsdelen så finner du 100 like spm med ferdig utfyllte svar.

Men skal du virklig deffe som 14åring? Husk at du må endre livsstil og hente inn kunnskap om kosthold og trening og ikke bare kutte godis og kjøre en "deff" Det er en grunn til at det ble sånn og på toppen av det hele er du såppas ung og trenger næring for å vokse så du kan ikke kopiere dietter fra andre.

Jeg tror nok du misforsto meg litt der ja :p

 

Jeg skal ikke på noe diett eller mindre mat, bare spise sunt og trene en del... :p

Men jeg trenger noen råd til å slutte med godteri da, skjønne? :):):)

Lenke til kommentar

Om du ikke skal "mindre mat" så går du iallefall ikke ned i fettprosent.

Men du kan endre kosten, dvs redusere godisinntaket og andre småting som som gitt litt mindre kcal, + øke aktiviteten uten å øke matinntaket.

 

Det er snakk om noen få kcal på den bakken din, sett heller opp total lengde /tid på hele treningen.

176 og 61 høres da ikke ut som en fatso, hvorfor være tynn til svømmingen? Bruk heller svømmingen til å bli tynn. På to uker kan du klare 1kg kanskje med 1 time aktivitet mer en du pleier pr dag.

Lenke til kommentar
Om du ikke skal "mindre mat" så går du iallefall ikke ned i fettprosent.

Men du kan endre kosten, dvs redusere godisinntaket og andre småting som som gitt litt mindre kcal, + øke aktiviteten uten å øke matinntaket.

 

Det er snakk om noen få kcal på den bakken din, sett heller opp total lengde /tid på hele treningen.

176 og 61 høres da ikke ut som en fatso, hvorfor være tynn til svømmingen? Bruk heller svømmingen til å bli tynn. På to uker kan du klare 1kg kanskje med 1 time aktivitet mer en du pleier pr dag.

Jeg vokser en del for tia, så jeg burde ikke spise mindre ;)

men jeg spiser jo godis hver dag!! så hvis jeg hadde slutta med godteriet for en stund, burde jeg vel gå ned i vekt?

 

 

 

Nei, jeg er ingen "fatso" ;p men jeg fått litt blubbe-mage,!!

 

 

 

Hver dag etter skolen, er jeg på butikken, der låner jeg seff penger av noen, og kjøper godteri, eller blir spandert på.. men da er jeg så sulten at jeg klarer ikke å si nei!!! hva skal jeg gjøre med godterigalskapen?! :o

Lenke til kommentar
søk på internett etter noen "transformation" filmer, og prøv å få deg litt inspiransjon til å slutte med godteriet. eller rett og slett gå forbi butikken. det kan da ikke være vanskelig :)

gå forbi butikken? hvis jeg har fullt av godteri hjemme? :) men det er så vanskelig å ikke spise det når jeg er sulten!! : /

Lenke til kommentar
søk på internett etter noen "transformation" filmer, og prøv å få deg litt inspiransjon til å slutte med godteriet. eller rett og slett gå forbi butikken. det kan da ikke være vanskelig :)

gå forbi butikken? hvis jeg har fullt av godteri hjemme? :) men det er så vanskelig å ikke spise det når jeg er sulten!! : /

 

Gi bort godteriet til noen kompiser eller randoms! Da gjør du en god gjerning for begge parter :)

evt, be foreldra dine gjemme det bort eller noe sånt.

 

 

Spis en banan hvis du har lyst på godteri, det demper søtsuget. Eller spis en tyggis hvis du bare vil 'ha noe å tygge på'.

 

Ikke ta med penger på skolen osv, så har du ikke så lett for å kjøpe godsaker du ikke trenger (snakker av erfaring her :p )

 

Det er bare å jobbe litt med selvdisiplinen, så skal det være mulig. Jeg har hatt godteristopp 2 ganger på 1 år hver uten å jukse, og det gikk fint. Sett deg mål, det hjelper ;)

Lenke til kommentar

Hehehe... har faktisk gått ned noen kilo, 3-4... det var faktisk ikke så veldig vanskelig...

jeg skal ikke "spise mindre" eller noe sånt, jeg vil spise normalt, slik som alle andre..

nå trener jeg 3 ganger i uka, før trente jeg ingenting... og jeg la bare på meg littegrann.. ;p

jeg er egentlig for ung til å tenkte på slikt enda, men jeg tenker bare på å få en sunn og naturlig kropp :)

positiv holdning har jeg også fått :):):)

Lenke til kommentar

Jeg merker alltid at jeg får mer lyst på godteri når jeg spiser usunnt eller for lite.

Mitt tips er derfor å passe på å spise variert og næringsrik mat, da bør noe av søtsuget forsvinne.

 

Jeg har vært gjennom samme prosess som deg når det gjelder brus, og vet at det ofte er vanskelig. Kast alt godteriet du har hjemme, og vær fornøyd med deg selv når du kaster det. Kjøp frukt når du har lyst på søtsaker, det er sunnere og metter mer. Kan være litt vanskelig i begynnelsen, men det blir raskt lettere.

 

fortsett med treningen, og ikke mist motivasjonen selv om det tar tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...