Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bildet "krymper" når jeg er på internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Dell stasjonær pc som er noen år gammel. Nå har jeg fått et irriterende problem. Når jeg er på nett, uavhengig av hvilke nettsteder jeg er inne på, har den nederste delen av bildet begynt å krype oppover. For hver gang jeg gjennomfører en handling ved hjelp av enter-tasten rykker nederkanten av bildet oppover. Til slutt sitter jeg bare med en liten stripe igjen av bildet fra nettsiden og må bare logge meg ut og starte på nytt. Jeg kan delvis omgå problemet ved å åpne ny fane så ofte det går, men i noen sammenhenger er ikke dette mulig, og da er problemet alvorlig, f.eks. når jeg er inne på nettbanken. Håper noen kjenner til problemstillingen og har forslagt til å løse problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krystalkulen virker ikke.

Hvilket operativsystem og hvilken nettleser benytter du?

Kjører du nettleseren i redusert vindu eller full-screen?

Er det bare nettleserens vindu som krymper eller er det PC-skjermen?

Skrevet
Krystalkulen virker ikke.

Hvilket operativsystem og hvilken nettleser benytter du?

Kjører du nettleseren i redusert vindu eller full-screen?

Er det bare nettleserens vindu som krymper eller er det PC-skjermen?

Takk for svar.

Operativsystemet er Windows XP og nettleseren er Internet Explorer.

Kjører nettleseren på full screen.

Det er nettleserens vindu som blir mindre, ikke skjermen. Den nederste blå "scrolleren" for å scrolle horisontalt blir flyttet oppover når jeg foretar en handling, f.eks. går inn på en tråd fra trådlisten her på HW.no. Den nederste delen av skjermen er da bare vanlig hvit.

Skrevet

Det første du gjør er å sjekke om problemet forsvinner i eksempelvis firefox eller opera. Hvis du absolutt trenger internet explorer pga. banken din ikke støtter annet så kan du jo evt. sjekke om du fremdeles bruker gamle internet explorer 6.0 - i så fall oppgrader, og det er sansynlig det også vil rette problemet sidne det vil bytte ut hele internet explorer som ligger installert fra før.

-Stigma

• 4 uker senere...
Skrevet
Det første du gjør er å sjekke om problemet forsvinner i eksempelvis firefox eller opera. Hvis du absolutt trenger internet explorer pga. banken din ikke støtter annet så kan du jo evt. sjekke om du fremdeles bruker gamle internet explorer 6.0 - i så fall oppgrader, og det er sansynlig det også vil rette problemet sidne det vil bytte ut hele internet explorer som ligger installert fra før.

-Stigma

Hei - jeg har samme problem

XP og explorer 8.0 på flere maskiner. Alle sliter på forskjellige nettsteder - spesielt på enkelte forumsider og på sider med videoinnhold (flashfiler).

Har googlet rundt uten å finne løsningen

Kan noen hjelpe?

L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...