Gå til innhold

Problem med bilde på TV via HDMI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en HTPC med et ATI Radeon HD 4350. Kortet har HDMI utgang.

Kobler sammen TV (LG 42 PT8)og HTPC med kabel, men får ikke bilde.

TV har to HDMI innganger, en ren HDMI og en HDMI/DVI. Er det likegyldig hvilken jeg bruker?

Har lett etter innstillinger i ATI kontrollpanel, men finner ikke noen innstillinger som

har med TV å gjør.

Jeg går ut i fra at en ikke trenger å starte et mediacenterprogram for å få dette til.

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg en ekspert på dette, men kan hende det har noe med monitorinstillingene dine i windows å gjøre. Har du prøvd å koble til via vanlig DVI ? :)

Skrevet

Nei, det burde jeg kanskje ha gjort før jeg begynte å mase her!

Jeg har faktisk ikke prøvt HDMI/DVI inngangen på TV heller. Ikke det at jeg tror det gjør noen forskjell, men kanskje verdt å prøve.

Takk for at du gidder å svare. Jeg har holdt på med data siden 1986, så jeg burde kanskje funnet ut dette selv. Data og TV har jeg ikke holdt på med, er litt utålmodig, så derfor spør jeg her. Her det folk som kan sine saker ser jeg.

Skrevet

Hehe, jeg kan ikke så mye om det, men har livserfaring i å streve etter å få ting til å funke ;) Derfor ble jeg sinnsykt glad da jeg prøvde å koble til pcn min gjennom hdmi, og det funka dønn :)

Skrevet
Hehe, jeg kan ikke så mye om det, men har livserfaring i å streve etter å få ting til å funke ;) Derfor ble jeg sinnsykt glad da jeg prøvde å koble til pcn min gjennom hdmi, og det funka dønn :)

Saken er løst.

Skaffa ny HDMI kabel , og vips så funka det.

Nå er det neste problem, få lyd gjennom steroanlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...