Gå til innhold

Klokke E6600 hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen=)

 

Det har oppstått noe merkelig her.. Når jeg startet å stille på FSBèn funket dette bra jeg stilte en 4-5 ganger helt til maskinen ikke ville boote.. da regnet jeg med at jeg hadde funnet ut hvor mye jeg kunne klokke den.. den er orginalt på 2.4 men funket fint på 3ghz.. Da jeg skulle klokke tilbake til den sist fungerende klokkingen så vil ikke biosinnstillingene bli "lagret" eller det alle instillinger utenom klokkeinstillingene..

 

Hva kommer dette av? jeg for ikke lov å klokke noe som helst om jeg så bare klokker til 2.45 så lagres det ikke..

 

Er Biosen ødelagt?

Lenke til kommentar
Er Biosen ødelagt?
Nei, vil ikke tro det. På hovedkortet kan du se etter jumper hvor det står ClearCmos eller lingnende. Jumper står sannsynligvis på pinne 1 - 2. Flytt den til pinne 2 - 3 for 5 sekunder, flytt den så tilbake og maskinen skal starte normalt igjen med default innstillinger. Sørg for at maskinen er slått av og at alle kabler er koblet fra når du gjør dette. Det er også lurt å jorde seg selv til kabinettet mens du fikler med komponenter. Dette gjør du ved å bruke en håndlenke til jord på kabinettet, eller ved å ta på ledende metall i kabinettet før du begynner.
Lenke til kommentar

Jeg har E6600 og asus p5l 1394 til hovedkort. Når jeg starta å klokke den så klarte jeg ikke å komme høyere enn 2.97GHz før den sluttet å boote, men den kjørte langt fra stabilt! Kjører den nå på 2.70GHz stabilt:) går jeg høyere, får jeg problemer med Bluescreen.

Er det noen som veit om noen triks som jeg kan bruke for å holde den stabil høyere, eller er jeg nødt til å gi meg på 2.70GHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...