Gå til innhold

Sony Bravia 37" KDL-37W5500


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestillt en Sony Bravia 37" KDL-37W5500 fra Komplett til 5995kr. Kan ikke se at den er på tilbud, men er likevel en god del billigere enn de andre Sony TVene med liknende spesifikasjoner.

 

Er noe jeg har oversett? Mangler den noe vesentlig i forhold til feks Sony Bravia 37" KDL-37V5500 som koster 7489kr?

Har lagt merke til at 37W5500 bare har ett års garanti fra produsenten mens resten av TVene har 2 år, syntes det var merkelig at denne ikke har det samme. Er det grunnen til at den koster 1500 kr mindre?

 

Sony Bravia 37" KDL-37W5500:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=440163

 

Oversikt over Sony TV'er på komplett:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=SONY&....A04899.K173907.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony TV`ene i 5500 serien er rangert etter bokstavene V, W, Z hvor V er den simpleste utgaven og Z er den mest eksklusive. Foskjellen består i noen ekstra funksjoner og design. Det at en simplere TV koster mer enn en mere eksklusiv kan forekomme da butikkene handler inn forskjellige partier til forskjellig pris over tid. Du har kjøpt en helt grei TV etter min mening. Det med garanti er ikke noe å ta hensyn til, du har norsk kjøpslov i ryggen uansett. Håper dette gir svar nok.

 

Ellers anbefales det å søke litt rundt hvis du ennå er nyskjerrig, det er mye info som tester og meninger om disse tv`ene på nett.

Lenke til kommentar

Et par ting:

 

- Tror denne kun har 50hz, ikke 100hz. De skjermene du nevner som koster 1500,- mer, har kanskje 100hz?

 

- Mener å ha lest at Samsung og Sony sin felles panelfabrikant ikke lager 37". Derfor er panelene av skjermene i denne størrelsen produsert av en annen fabrikant. De skal holde god kvalitet, men på 37w5500 tror jeg det er dårligere kontrast enn på 40 tommeren i samme størrelse. (Men sjekk, mulig jeg husker feil på dette).

 

 

 

 

Har sett litt på TV i denne prisklassen, og har også pratet med et par som har denne TVen - begge var knallfornøyde. Vil nok tro du blir veldig godt fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for svaret!

 

Jeg har kikket litt på alternative modeller, men kom tilslutt fram til at 37W5500 er god nok for mitt bruk. MPX satte også ned prisen på modellen i dag, så jeg valgte å kansellere bestillingen hos Komplett da jeg har mye bedre erfaring med kundeservicen til MPX..

 

TV'en skal leveres til uka, gleder meg!

Lenke til kommentar
Et par ting:

 

- Tror denne kun har 50hz, ikke 100hz. De skjermene du nevner som koster 1500,- mer, har kanskje 100hz?

 

- Mener å ha lest at Samsung og Sony sin felles panelfabrikant ikke lager 37". Derfor er panelene av skjermene i denne størrelsen produsert av en annen fabrikant. De skal holde god kvalitet, men på 37w5500 tror jeg det er dårligere kontrast enn på 40 tommeren i samme størrelse. (Men sjekk, mulig jeg husker feil på dette).

 

Har sett litt på TV i denne prisklassen, og har også pratet med et par som har denne TVen - begge var knallfornøyde. Vil nok tro du blir veldig godt fornøyd. :thumbup:

 

Den har 100Hz, men det stemmer at de bruker et annet panel på 37" enn på de andre modellene i 5500 serien (ikke helt sikker på hvordan det er med 32"eren). Den har en dårligere kontrast (37w5500 har 50000:1 mens 40w5500 har 100000:1 hvis jeg husker rett). Snakket med en Sony forhandler i dag. Han sa han kunne se forskjell, men at forskjellen var liten. Etter å ha brukt bestefars gamle TV i to år blir jeg nok neppe skuffet:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...