Gå til innhold

Browser limit IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"en annen browser enn IE"!??

Unnskyld meg, men noe sånt håper jeg virkelig ikke det er mulig å få hjelp til på et "Web-design, HTML, CSS og JavaScript"-forum.

 

Derimot er det glimrende muligheter for å få hjelp til å lære seg web-standarder her, som enhver moderne nettleser takler :)

Lenke til kommentar
Hadde vel vært bedre andre veien: at du fikk opp en advarsel om du nettopp brukte Internet Explorer?

 

Hadde jo egentlig det, greia er at jeg har et dynamic iframe height script (altså er script hvor iframe height enderer seg etter innholdet i på hver side), som også tidligere er postet. Som kun fungerer i IE =( Om noen kunne sett hva jeg kunne gjort for å få dette i Firefox el. så /love <3

 

<head>
<script>
function resizeToContent(){
var x =0;
var y =this.document.body.scrollHeight;
while (x < y){
x+=1;
}
parent.document.getElementById("showframe").style.height=x
}
</script>
</head>

 

<body onload="resizeToContent()">

 

Dette funker som sagt veldig bra i IE, men ikke så bra i FX, da blir iframe height 0 =(

Lenke til kommentar

Ver utruleg forsiktig med å stenge ute nettlesere.

Det er dessverre eit faktum at mange nytter Internet Explorer - tross at me som lager nettsider skyr elendigheita som pesten.

Dei nye versjonane er greie nok. Men versjon 6 som dessverre er mykje brukt av både private, óg bedriftar ikkje minst er rett og slett forkasteleg.

 

Men sjå slik på det då. Du driver ein daglegvare butikk. Plutseleg ein dag bestemmer du deg for å nekte alle dei med blondt hår adgang fordi du ikkje tykkjer noko om det.

Trur du då dei går heim og farger håret, for så å kome att når dei har ein milliard andre butikkar å velje mellom?

Det trur ikkje eg.

 

Den einaste som taper på å fryse ut nettlesere er eigaren av nettstaden. Deg.

Tenk over det før du kaster dei ut, og tvinger på dei ein anna nettleser.

 

Redigert: No las eg naturlegvis feil - men dette gjeld framleis like mykje. Ver forsiktig med å kaste nokon ut berre fordi dei ikkje har den nettlesaren du kan lage sider til.

Firefox, Opera, og Safari er nokon av dei som vart mykje brukt idag - få iallefall desse til å fungere.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...