Gå til innhold

Hjelp til ny HTPC - fokus lite støy / lite plass...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

trenger litt hjelp til å bygge ny HTPC. Dette er den første HTPC jeg bygger, selv om jeg tidligere har bygd mange PC'er til rent kontorbruk.

Rammebetingelser.

• PC'en skal ikke brukes til spill, bare til HDTV filmmateriale (fra harddisk), BlueRay, Musikk, framvisning av bilder, surfing på nettet.
  • Kabinett med plassbegrensninger
  • Lite støy

PC'en skal kobles til Full HD tv (1080p), dvs. HDMI, samt til surroundanlegg med inngang for optisk lyd. Forrøvrig nett-kontakt der PC'en skal stå så trådløst er ikke noe tema.

Kabinettet kan ikke være for dypt, grunnet plass jeg skal ha dette på i Stua, og det skal i tillegg se bra ut. Har søkt lenge på nettet etter forskjellige kabinett, og det eneste jeg har funnet som passer mine krav er Lian Li PC-C37B, Desktop/HTPC. Den eneste ulempen jeg ser (pr.nå) er at det ikke er fjernkontroll til kabinettet (jada, jeg vet at det finnes C39 som har det, men dette er for dypt...)

PSU til kabinettet har jeg valgt Chill Innovation CP-450A4 450W, da dette er det som har minst støy (ut fra hva jeg klarer å finne ut av da...).

Prosessor, AMD PHENOM II X4 905E 2.5GHZ SKT og hovedkort Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H.

Harddisk Corsair SSD Performance P64 2,5" 64GB (skulle jo gjerne hatt større, men pris....)

Minne Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ).

Jeg ser at endel setter på egen kjølevifte (bytter ut original) på CPU. Er dette lurt (mht. lyd) og i så tilfelle hva bør velges?

Andre gode innspill til endringer mottas med takk!! :)

Se handleliste for alle detaljer (gjort noen endringer)

Endret av stmohein

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...