Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc'en starter ikke etter forsøk på oppgradering til windows 7


Anbefalte innlegg

jeg har ett problem under forsøk på og oppgradere fra vista til windows 7.

 

når jeg prøver og innstallere windows 7 på en ny partisjon, så går selve innstallasjonen helt greit, får laga meg en konto der og slikt under innstallen, men når den kommer til siste restart før den skal starte opp selve windows 7 så stopper den helt fulstendig opp etter at den har fått meldinga

"verifying dmi pool data: sucsessfull"

der kan jeg fint la den stå i evigheter uten at den går noe videre, har lest om andre som har dette problemet, men de har ikke fått sucsessfull etter som jeg har skjønt.

 

noen som har vært borte i noe av dette?

 

har forresten en "original-bygd" acer aspire M5100.

 

og den versjonen som jeg har brent på cd, har jeg latt flere kompiser prøve, og de får ikke den feilen, samme skjer hvis jeg innstallerer i "virtualbox" der går den også helt greit, er kun denne stasjonære pc'en min som ikke vil være med på dette.

 

hvor kan feilen ligge? for når dette skjer så kan jeg ikke boote vista'en som fortsatt ligger på en annen partisjon, blir nødt til og bruke recovery cd'en og innstallere pc'en på nytt bare for at den skal kunne starte opp igjen. har forresten prøvd windows 7 beta på denne, og det gikk helt greit, men denne gangen vil den ikke godta det med nyere versjon.

 

har så gjerne lyst til og oppgradere til windows 7 så da må jeg få fiksa dette problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du funnet en løsning på dette? Jeg har nøyaktig samme problem, installerye Win 7 på en Acer Aspire maskin, fikk opp det samme som du fikk å siden har ikke maskinen startet. Nå starter maskinen men jeg får ikke opp BIOS engang. Bare vifter og diverse som suser rundt.

Lenke til kommentar
Har du funnet en løsning på dette? Jeg har nøyaktig samme problem, installerye Win 7 på en Acer Aspire maskin, fikk opp det samme som du fikk å siden har ikke maskinen startet. Nå starter maskinen men jeg får ikke opp BIOS engang. Bare vifter og diverse som suser rundt.

 

har nokk ikke funnet ut noe enda, men leter fortsatt etter tips til hva som kan være galt

 

men akkuratt det med viftene hadde jeg også problemer med av og til å, men slik jeg fikk den til og starte opp så jeg kunne komme inn i bios, var at jeg dro ut strøm-kabelen pluss at jeg nappa ut minne-batteriet på hovedkortet og lot det stå slik en god stund. etter det så starta den ihvertfall opp bios, men den stoppa på samme plass som før etter det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...