Gå til innhold

Dual hovedkort og CPU


Anbefalte innlegg

Eg skal kjøpe ny pc, og lurer på om noen av dre har erfaring med bruk av dual CPU og hovedkort. Er dette i så fall positivt, eller negativt...? Lurer litt på å kjøpe 2x AMD XP 3000 på 2,166 Ghz... Er dette vert pengane g hvilket hovedkort støtter dette best? :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell jeg sitter med 2 systemer

 

1:

 

dual med xp1800 og k7d master 1,7gb minne.. (gf4 ti4200)

bruk: Lightwave, webbrowsing, spilling UT2003

 

2:

p4 2,4ghz 533bus (shuttle ss51g) 512mb gf3 ti200

bruk: DUN, lett spilling..

 

alt av desktopp programmer går så utrolig mye raskere på dual systemet.. det er så vidt jeg rører single cpu' boxen min.

Lenke til kommentar

Jeg kjører et Dual PIII 800MHz system med 512mb sdram, Geforce 2 GTS etc.

 

Jeg merket en liten forskjell når jeg kjøpte en ekstra cpu (kjørte singel ganske lenge). Du merket det når du kjører masse ting samtidig i Windows, det blir liksom litt mer futt. Men bare litt. De eneste spillene som vel støtter dual er vel de som bruker Quake 3 motoren. Jeg har ikke testet det selv, men etter ulike tester jeg har lest er det ikke mange fps'ene det hjelper.

 

En må huske at programmet må støtte Dual Cpu for at den andre cpu'en skal gjøre nytte av seg.

 

Kjører du Linux tror jeg helt klart det er en fordel. Der fungerer måten OS'et håndterer flere CPU'er mye bedre enn i Windows. Programmene trenger ikke støtte dual, Linuxen tar hånd om å fordele belastningen.

 

Negativt er det ikke, men hvis ikke du har altfor mange penger å bruke ville jeg ikke kjøpt et splitter nytt Dual system.

 

Men dette er bare min mening, og det var vel det du ville ha? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...