Gå til innhold

Førsteinntrykk: Aion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt rykter om at man må kjøpe spillet, så kjøpe gaming tid i tillegg (altså første måned er ikke inkludert, slik som er normalt med slike MMO'er), stemmer dette?

 

Jeg betalte 400 spenn for den vanlige utgaven på SpaceWorld og da fulgte det med 30 dagers spilletid.

 

Korrekt. Spillet koster rundt 400 kr, deretter må du betale ca 100 kr i mnd for å spille.

 

Korrekt? Hvilken versjon av spillet følger det ikke med 30 dagers spilletid?

 

Så litt på Aion hos en kompis, grafikken syns jeg ikke var noe å hoppe i taket for, ganske trist og matt gammeldags grafikk.

 

Grafikken er ikke alt.. Egentlig bare en liten del av spillet.

Men håper det kommer en trial av spillet, for jeg synes så absolutt det virker interessant nok til at jeg vil gi det et lite forsøk.

 

Trial kommer normalt sett 6 måneder til 1 år etter release.

 

Ser at versjonen på steam inkluderer 30 dagers spilletid. Så da er vel den saken grei.

 

 

Aion er IKKE en kopi av world of warcraft som noen sier.

Aion er en kopi/"branch" av Lineage 2 som også er laget av ncsoft. De som har spilt Lineage2 skjønner det og jeg pleier å si at Aion er Lineage 2.75.

 

Nåvel, man kan vel like godt si at det er en kopi av <insert MMO name here> fordi de følger fortsatt samme skiten av ei oppskrift:

- Level X levels. Kill monsters and do quests for xp.

- Do PvP for X rewards.

- Grind X instances for super/different gfx item with slightly better average stats.

 

Om det er WoW eller Lineage man sier det er kopi av er det samme for meg. Alle MMO'ene kopierer dette og det er det som er så forbaska idiotisk.

Lenke til kommentar
Nåvel, man kan vel like godt si at det er en kopi av <insert MMO name here> fordi de følger fortsatt samme skiten av ei oppskrift:

- Level X levels. Kill monsters and do quests for xp.

- Do PvP for X rewards.

- Grind X instances for super/different gfx item with slightly better average stats.

 

Om det er WoW eller Lineage man sier det er kopi av er det samme for meg. Alle MMO'ene kopierer dette og det er det som er så forbaska idiotisk.

Feil å si at alle MMOer kopierer den lista. EVE Online er et eksempel på MMO som er totalt forskjellig fra alt annet.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at Aion er et mmorpg som faktisk gjør ting annerledes og jeg liker det. Jeg spilte Lineage2 siden 2004 må jeg innrømme... Og som Lineage2 spiller kunne jeg ikke i januar 2009 forestille meg at jeg skulle spille noe annet enn Lineage2 ... men så kom Aion :) og for en Lineage2 spiller er Aion Lineage 2.75...ikke helt Lineage2..og ikke helt det lineage3 hadde vært... men noe midt imellom :) Det kan hende at dette synet er veldig inspirert av at jeg faktisk er lineage2 spiller og en wow spiller vil tenke noe helt annerledes. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
kan man ikke respecce i aion?

 

Respecce hva da?

I Aion har du skills du kan lære samt Stigma skills. Stigma skills er spesielle skills for din klasse og du kan ha bare et visst antall stigma skills samtidig men det er flere å velge i så du må ta et valg, men ja du kan fjerne og bytte ut så mye du vil men det koster Stigma Shards som du får fra å drepe mobs i Abyss..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...