Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny stasjonsvogn maks 170 000,-


Stekasus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

 

Er ute etter en ny stasjonsvogn siden min VW Passat TDI har kranglet særdeles mye med meg de siste månedene.

Jeg trenger en driftsikker bil som helst ikke bruker så mye på mila. Diesel er et must. Jeg har sett en del på Mercedes-Benz C-klasse CDI modellene, men er åpen for andre merker og modeller. Det viktigste er at bilen er notorisk billig i drift, god byggekvalitet (helst så lite skrangling i plastikken som mulig) og god å kjøre.

 

Er dette et godt valg? Mercedes-Benz C-Klasse 200 CDI 2001

 

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mondeo 2004 eller nyere 2l TDCi :thumbup:

0,6 l/mil null skrangling som en klegg på veien.

 

Pass på å kjøpe en nordisk modell.

 

 

Ole

Endret av Ole3
Skrevet (endret)

Hvis målet var billigst mulig bilhold, ville jeg holdt meg milevis unna både gammel Mercedes, Ford Mondeo og Volvo V70 fra før 2005, spesielt modeller med automatgir. Grunnet henholdsvis rust, rust og generelt dårlig kvalitet.

 

Mitt tips er Honda Accord:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19004633

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19189340

Endret av Magnum p.i.
Skrevet (endret)

Volvo V70 er en fin Ford det :devil:

 

Poenget med Mondeoen (f.eks http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18819649) er at du får en seks år nyere bil som knapt er innkjørt til samme prisen :wow:.

 

(Mondeoen finnes forøvrig i mange utstyrsvarianter, om den i linken ikke falt i smak).

 

Rust er ikke tema på nyere Mondeo. "Generelt dårlig kvalitet" må du eventuelt spesifisere litt nøyere, Magnum.

 

Ole

Endret av Ole3
Skrevet (endret)
"Generelt dårlig kvalitet" må du eventuelt spesifisere litt nøyere, Magnum.

 

"Sveriges mest sålda bil, Volvo V70, hamnar näst sist i listan över antal större fel."

 

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08102...nybil/index.xml

 

Det høres ærlig talt ut som god kvalitet.

 

EDIT: Dårlig formulert setning, den havner nest sist i listen over færrest store feil hadde vært bedre.

Endret av Flimzes
Skrevet
Hvis målet var billigst mulig bilhold, ville jeg holdt meg milevis unna både gammel Mercedes, Ford Mondeo og Volvo V70 fra før 2005, spesielt modeller med automatgir. Grunnet henholdsvis rust, rust og generelt dårlig kvalitet.

 

Mitt tips er Honda Accord:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19004633

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19189340

 

Ahahaha, fy faen de er stygge! Nei så fælt..

Skrevet
Hvis målet var billigst mulig bilhold, ville jeg holdt meg milevis unna både gammel Mercedes, Ford Mondeo og Volvo V70 fra før 2005, spesielt modeller med automatgir. Grunnet henholdsvis rust, rust og generelt dårlig kvalitet.

 

Mitt tips er Honda Accord:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19004633

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19189340

 

Ahahaha, fy faen de er stygge! Nei så fælt..

 

Som en som foretrekker italienske biler er jeg selvsagt med på tanken om å betale ekstra for en pen, men dårlig bil. Denne tankegangen sliter jeg imidlertid med å få til å passe for noe så gjennomsnittlig som en Volvo V70. Særlig når den har gått nesten fem ganger rundt jorda og sannsynligvis er en liten Ikea-henger unna en ny automatkasse.

 

Det at Honda Accord har en relativt feit rumpe, skal jeg ikke nekte for. Men er man først ute etter stasjonsvogn ser jeg ikke helt ulempen med at den slår Volvos bagasjerom med nesten 100 liter.

Skrevet
Galant 2002 - fint interiør, nydelig eksteriør :)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode..._1313531066.jpg

 

Hvis du absolutt må ha diesel, så fins det. For eksempel:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18275470

 

...jeg ville pruta litt på den nederste, altfor dyr til å ha godt 200.000 km

Støtter denne, galantene er veldig fine/kule/praktiske for prisen.

 

Motorer som varer lenge i tillegg. Bruker lite bensin også...?

Skrevet

Har sett flere som mener at de drar rundt 0.7-0.8, og de går meget langt om de behandles riktig, som de fleste moderne motorer.

 

Galantene er vanligere her i sverige, og ser mange av de på blocket som har gått godt over 350k.

Skrevet
Har sett flere som mener at de drar rundt 0.7-0.8, og de går meget langt om de behandles riktig, som de fleste moderne motorer.

 

Galantene er vanligere her i sverige, og ser mange av de på blocket som har gått godt over 350k.

 

Såpass, det er langt ass. Sliter vel mere med rust under,

eller gjelder det bare de eldre Galant'ene (1990-1997)?

Skrevet

Jeg tror ikke de etter 2000 har noen nevneverdige rustproblemer, men har sett at noen av de ruster inni motorrommet. Så det kan være verdt å ta en kjapp titt nedi der i tilfelle det skulle være helt jævlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...