Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen funker ikke som den skal? (Svart skjerm, men viftene fungerer),


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg en komplett PC fra telehuset i 2007/2008 ca.

Det var en HP Pavilion m9069.

Så for omtrent en uke siden, kjøpte jeg meg en Shuttle. Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=406953

 

Koblet ut prossesoren, harddisken og skjermkortet mitt, og satt delene inni shuttlen.

Men når jeg koblet i USB-tastatur/mus osv. blir det ikke noe tegn til liv i dem, ikke noe lys under musa osv. Og det kommer ikke noe bilde på skjermen min.

Men viftene går som normalt osv. Men så er det jo et rødt lys på hovedkortet i shuttlen.

Men jeg vet ikke hva som er feil...

 

Takker for kjappe svar, trenger egentlig hjelp fort.

Takk på forhånd :)

 

-Morten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne ikke se noen kompalitet problemer, hvis det er Core 2 Quad Q6600 du har, så skal bios kjenne den igjen med første bios versjon. Og hvis det er PC2-5300 ram brikker du bruker, skal det også gå greit.

 

Så du bør gå over alt av kabel tilkoblinger (strøm og signal), og har du husket ATX 12V (cpu strøm),og strøm til skjermkort, er det GeForce 8600GT du har?

 

Hvis ikke det hjelper, må du begynne å strippe hk for hardware, prøve med en ram brikke, cpu, skjermkort, strøm og kjøling, og se om du får bilde.

Hvis ikke dette bare skjer når du kobler til usb?

Endret av ask99
Lenke til kommentar

jeg har 8600GT, men det er litt rart i forhold til de vanlige. Mitt fulgte jo med en rar komplett PC fra HP så.

 

Jeg har prøvd å starte med bare en RAMbrikke, ikke skjermkort, ikke harddisk osv.

 

Nei, det skjer uansett, med eller uten USB-mus/tastatur i.

Alltid en helt svart skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...