Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det så vanskelig å skjønne når det er gjensidig interesse for mer enn vennskap?


Gjest singel-j

Anbefalte innlegg

Gjest singel-j

Det er så utrolig mange av dere gutter som er så innbilske! Og tolker oppførselen til jenter etter hva dere håper på.

 

Av innleggene her inne skjønner jeg at mange er sånn.

 

 

Eksempel: Jeg smiler og ler med en kompis når jeg treffer han, sender sms innimellom og spør om han blir med på fest, og booom så får jeg melding utpå natta om han kan komme til meg. Fra min side føler jeg at jeg ikke har gitt noe tegn på at jeg ønsker mer enn vennskap, men etter hva jeg leser her inne kan også bare øyekontakt bety at dere tenker "er hun interessert?". Hva er greia?

 

Er det forbudt for oss jenter å være hyggelige, gi klem og ha det moro når vi bare ønsker vennskap? Det er ikke særlig moro å måtte si fra på forhånd at man ikke vil noe mer, vi jenter vil jo heller ikke fremstå som at vi tror alle gutter vil ha oss.

 

Jenter kan faktisk trives godt i selskap med en gutt uten at det betyr sex eller kjærestecrap.

 

Er dere blinde når det kommer til spenning mellom noen? Er det så vanskelig å kjenne om spenningen er gjensidig? Jeg er irritert over hvor mange potensielt gode kompiser jeg har mistet på grunn av deres idioti og tro på at jeg vil noe mer. Når jeg skjønner hvor de vil prøver jeg med minst mulig kontakt for å unngå å gi mer tro til dette tullet, og for å unngå flere ubehagelige situasjoner..

 

 

(Anonym så ingen kjenner meg igjen selvsagt.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal gi deg et veldig lett svar på dette spørsmålet: JA :)

 

Det er faktisk så vanskelig. Vi gutta kommuniserer veldig enkelt og logisk. Ei jente som holder øyekontakten litt lenger enn vanlig, gir litt bedre klemmer enn andre, og generelt oppfører seg anderledes enn kamerater vil de fleste gutta tolke som tegn på interesse.

 

Jenter der i mot kommuniserer ofte via andre kanaler. Kroppspråk, hint, og subtile beskjeder.

Det som kan virke soleklart for dere, er ofte misoppfattet hos gutta.

Akkurat som det som kan virke soleklart og logisk for oss gutta, er totalt gresk for dere jentene.

 

Det er en grunn til at man alltid hører "ÅH, jeg skjønner meg ikke på han!" eller "Hvorfor tar han ikke det jeg prøver å si til han?"

Sånn kommer det alltid til å være med motsatte kjønn.

 

Skal du være kameraten til fyren, må du oppføre deg som kameratene til fyren. Altså unngå alt som kameratene hans ikke gjør med han. (med unntak av klemmer ved møte og avskjed)

Så fort du skiller deg ut fra oppførskjelen han er vandt med av sine gutte-venner, vil det bli oppfattet som tegn på interesse.

Men desverre er jenter mer fysiske med venninner enn vi gutta er mot kamerater. Så når ei jente er venn med en fyr, blir det som oftest mer berøring, sitte på fanget, og generelt mer intimitet i vennskapet enn med gutt-gutt-vennskap.

 

Vi skjønner oss ikke 100% på dere jentene, og vi kommer nok aldri til å gjøre det heller. Men det er derfor dere er så himla spennende. :)

Lenke til kommentar

Som Smurstafa sier, kan det lønne seg å oppføre seg som en guttevenn hvis man ikke vil noe mer enn å ha et venneforhold til en gutt. Det kan også være lurt å unngå noen vanlige feller for å unngå å gi gutta feil signaler. Ikke pynt deg for mye når du er sammen med gutter du bare vil ha et venneforhold til, ikke bruk kroppsspråk som kan mistolkes (spesielt blikk) og ikke skriv for søte ting til guttevenner. Hvis du prøver å unngå disse tingene vil jeg tro ingen gutt kommer til å misforstå så altfor mye.

Lenke til kommentar
Gjest singel-j
Som Smurstafa sier, kan det lønne seg å oppføre seg som en guttevenn hvis man ikke vil noe mer enn å ha et venneforhold til en gutt. Det kan også være lurt å unngå noen vanlige feller for å unngå å gi gutta feil signaler. Ikke pynt deg for mye når du er sammen med gutter du bare vil ha et venneforhold til, ikke bruk kroppsspråk som kan mistolkes (spesielt blikk) og ikke skriv for søte ting til guttevenner. Hvis du prøver å unngå disse tingene vil jeg tro ingen gutt kommer til å misforstå så altfor mye.

 

 

Jeg er med vilje ikke alene med kompiser før jeg vet at det kun er kompis-greie fra deres side også.

Så når man er ute på byen pynter jeg meg jo, det er jo for min egen del!

 

Jeg skriver aldri "søte" meldinger, hverken til kompiser eller venninner. Er ingen suppe-jente. Og av kroppsspråk er jeg bare meg selv. Dvs kanskje litt guttete og lite flørtende.

Lenke til kommentar
Eksempel: Jeg smiler og ler med en kompis når jeg treffer han, sender sms innimellom og spør om han blir med på fest

Og forskjellen på deg og en jente som er interessert i gutten er.. Hva da? Hvis du ikke greier å aksepterer at han kanskje ikke vet hvor han har deg og prøver på noe mer så vet ikke jeg. Jeg ser hvertfall ikke problemet. Ikke alle er tankelesere, så tro det eller ei, men du må nok si det som det er i blandt.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Jeg tror det kan bli vanskelig å finne ut av når det kun er en kompisgreie fra guttevennene dine sin side, singel-j. Ting kan jo utvikle seg.

 

Når det gjelder hva du kan gjøre for at ikke gutter skal misforstå deg, sier du at du aldri sender søte meldinger og kanskje har et litt guttete og lite flørtende kroppsspråk. Det kan bli vanskelig å få gutter til å ta et nei, hvis du viser noe annet med kroppsspråket ditt, uten at jeg veit for mye om hvordan det du bruker kroppen. Derfor vil jeg råde deg til å være utrolig tydelig, hvis du vil signalisere at nok er nok eller "her går det ei grense".

 

Klart du skal få pynte deg på byen uten at gutta skal misforstå, men blir det for voldsomt vil nok mange gutter tro at du har styla deg for dem. For gutter flest vil jeg tro at de får sterkere følelser av visuelle inntrykk, som f.eks. utseende. Hvis du gjør det for din egen del, kan det ha sammenheng med at du instinktivt veit at du blir populær blant gutta?

Lenke til kommentar

Fuck yeah. Har selv brent noen venninner på akkurat slik oppførsel selv.

Jeg trodde vi var venner, de trodde jeg var interessert = Failtown next stop.

 

finnes det noen fasit? skulle ønske det, men tviler sterkt.

 

Eneste jeg kan tenke meg som "fungerer" er å slå ned på slik oppførsel fra deres side, og gjerne si rett ut at dere er bare venner for å fjerne enhver tvil. Det er ingenting som er værre enn å la vedkommende gå og surre i sin egen fantasi om at alt er bare bra når virkeligheten er noe helt annet.

 

 

Når det er sagt, jeg har selv havna i vennefella flere ganger selv.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Gjest singel-j
Hvis du gjør det for din egen del, kan det ha sammenheng med at du instinktivt veit at du blir populær blant gutta?

 

Nja, jeg pynter meg vel for følelsen av å være fin. Har fast sexpartner så er ikke ute etter gutter eller flørting. Og han er ikke med der jeg går ut, så da ender det jo med at det må være for meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...