Gå til innhold

BK: Sweet afternoon sun


henrik_er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første jeg la merke til i dette bildet var de flotte fargene! Men det var dessverre omtrent det eneste jeg likte ... Jeg mener du har brukt en altfor stor blenderåpning, og det eneste du har i fokus er en litt uinteressant vinduskarm. Det ville ha gjort seg med en mye, mye mindre blenderåpning og med mer tekstur i bildet, mener jeg.

Lenke til kommentar
Over hundre som har vært innom og kikket, men ingen som har synspunkter whatsoever?

Joa. Men det er ikke alle som kommer på noe å si i farten, det hender i hvert fall at jeg ser flere ganger på bilder før jeg bestemmer meg for å kommentere (noe jeg ikke gjorde her).

 

Jeg synes det ble en skikkelig flott kontrast mellom den varmgule fasaden mot den dypblå himmelen. Bildet kledde for så vidt også smal DOF, da blir det mer en fargekontrast enn kontrast i struktur mot den nevnte himmelen.

 

Jeg er ikke brennsikker på hvordan jeg ville komponert når det gjelder vinduene, her går det an å prøve seg frem. Men jeg liker skråstillingen, og det er omtrent passe mye himmel.

 

M.a.o. synes jeg du kan være meget godt fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar

Tusen takk for kritikken, det var litt av planen at det skulle være fargeskifte som utgjorde kontrasten i bildet, og ikke en skarphetsforskjell mellom himmel og husvegg. Det er som sagt komposisjonen jeg er usikker på. Hvordan linjer etc. fungerer. Føler selv de skråhellende linjene på vinduet passer godt overens med selve husveggens linje mot himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...