christianbvv Skrevet 26. september 2009 Skrevet 26. september 2009 Hei Har en Nissan Sunny 1990 modell med noen rare lyder foran når jeg kjører på humpete vei, eller kjører inn i en brå sving. Klikkelyder, noen sier det er snakk om støtdempere eller noe slikt. Hva tror dere?
christianbvv Skrevet 26. september 2009 Forfatter Skrevet 26. september 2009 Hei Hvordan gjøres dette? Har ikke så veldig mye peiling på bil!
BeFs Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 Hei Dette skulle du ha lært når du kjørte opp til bil. Om jeg ikke husker helt feil, så er beholderen til servoen din oppe til venstre for motoren.
Neptun_ Skrevet 27. september 2009 Skrevet 27. september 2009 Står mest sannsynlig Power steering fluid på lokket av beholderen. Hvis det står H og C på markeringene på peilepinna, indikerer det anbefalt oljenivå ved varm og kald olje.
christianbvv Skrevet 27. september 2009 Forfatter Skrevet 27. september 2009 Hei Tak for svar. Vi lærte ikke noen ting om servo olje under opplæring til bil, eneste vi lærte var motorolje. Sjekket oljenivået til servoen og det ser bra ut. Når jeg jynger på demperne foran med kropsvekten så lager det klikkelyder, betyr dette ødelagt dempere ?
hakkannen Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Klikkelyder kan være så mangt. Er det en jevn klikking når det skjer, eller er den ujevn (klikker nå og da, ikke noe fast mønster på klikkinga)? Har du prøvd å sette bilen i gang samtidig som du svinger med fullt rattutslag? Klakker det da? Prøvd å jekke opp bilen og røske i forstillinga på begge sider? Hvordan er lyden, metallisk eller dump i klangen? Sterk eller svak lyd? Mye kan finnes ut ved å "bruke" de forskjellige delene av forstillinga for å finne ut hvor feilen ligger. Ujevn klikking kan komme fra dempere, brekte fjærer, slitte kuler, osv. Jevnere klikking kan komme fra drivknuter/drivledd, bremser og gir. Ville testet ut svinging, kjøring på humpete grusvei, jekket opp, rikset i de forskjellige delene i forstillinga og så vurdert hva som er galt. Finner du ikke ut av det koster det ikke all verdens å få det sjekket på et verksted. Reparasjonen kan du jo ta selv om vil lære mer om bilen og spare penger samtidig .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå