Gå til innhold

Lydkabel til Creative Xifi Gamer


Anbefalte innlegg

Dette kortet har mini-stereo jack ut på SPDIFen forsterkeren har RCA Coax inn.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe kabel finner det bare ikke :(

 

Altså ministereo jack til singel phonoplugg for digital overføring som støtter 70ohm og ikke 50 ohm som vanlige analoge kabler gjør. Har prøvd noe Clas Ohlson greier med diverse overganger med det fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Supert - kortet er riktig men da trenger jeg vel også å konverte fra toslink til coax digitalt ? Skal bruke SPDIFen ut.

Lenke til kommentar

 

 

Supert - kortet er riktig men da trenger jeg vel også å konverte fra toslink til coax digitalt ? Skal bruke SPDIFen ut.

 

 

Dette skulle vel da være alt jeg trenger ?

 

Innkjøpskurv

 

 

Vare Antall Stk. pris I alt Slett

Optisk kabel 2 meter 55,00 NOK 55,00 NOK X

Digital Audio Converter, (Toslink til Coax) 299,00 NOK 299,00 NOK X

Toslink til mini-toslink adapter (Optisk) 19,00 NOK 19,00 NOK X

Lenke til kommentar

Blir ikke en del å konvertere 3.5mm til toslink og toslink til coax? Uansett tror jeg ikke kortet ditt støtter 3.5mm til toslink. Har selv et Xtreme Music, som er så å si det samme som gamer bare at gamer er mindre. Tror du må ha en 3.5mm til Coax direkte. Siden den flexi-jacken på lydkortet er enten digital eller mikrofon. Må det ikke komme lys ut av hullet for at det skal gå å konvertere den til toslink?

Lenke til kommentar
Blir ikke en del å konvertere 3.5mm til toslink og toslink til coax? Uansett tror jeg ikke kortet ditt støtter 3.5mm til toslink. Har selv et Xtreme Music, som er så å si det samme som gamer bare at gamer er mindre. Tror du må ha en 3.5mm til Coax direkte. Siden den flexi-jacken på lydkortet er enten digital eller mikrofon. Må det ikke komme lys ut av hullet for at det skal gå å konvertere den til toslink?

 

Nå har jeg bestilt greiene via cableworld som også bekrefter at det skal virke.

Det lyser ut av den ene utgangen - vi får håpe det virker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg installert kablene og konverteren.

Et stort problem - jeg får bare stereo lyd selv om jeg i creative audio control panel sier at jeg har 5.1 oppsett.

 

Lyden for de andre høyttalerne kommer i enten left eller right kanalen og sub'en er ikke der i det hele tatt.

 

Noen forslag - kjenner jeg begynner å bli frustrert.

 

Win7 alle driverne er oppdaterte.

 

Alt virker med PowerDVD 9 så tydelig at dette er driver relatert.

Endret av Smukken
Lenke til kommentar
Ok skjønner, trudde ikke du fikk 5.1 i PowerDVD heller.

 

Installer Cole2k Media - Codec Pack V7.9.0 Advanced, og ikke forandre på noe under installasjon, du kan huke for HDTV/DVB, og fjerne toolbar osv.

 

Takk ask99 du er min helt 4ever.

Googlet saken og fant ut dette har vært et problem for creative siden Vista.

Lastet ned win7codecs v.138 fra Sharky (dette funket veldig bra sammen med media player classic HC edition (sharky igjen).

 

Bruker nå PowerDVD til alle formater med unntak av matroska, divx, ogg + noen til men disse fikser MPC HC ed.

 

Alt virker endelig. Games driter jeg i - har Xbox 360 til det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...