Gå til innhold

Fra Thailand til Malaysia!


rtc11

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og kjæresten min skal på backpacker tur i sørøst asia.

Vi prøver å finne den billigste måten å komme oss fra Thailand til Malaysia på. Vi har googlet masse, man kan ikke finne noen enkel løsning på det. Er det noen som har erfaring eller kunskap med å reise på denne måten fra Thailand til Malaysia?

Jeg vet det går buss og tog fra Hat Yai i Thailand til Malaysia, men finner ikke noe informasjon om priser, booking og avstigning osv. Blir kjempeglad for tips om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reiste motsatt vei en gang, altså fra Malaysia og inn i Thailand. Vi tok "the jungle train" til Kota Bahru og kan sterkt anbefale det. Men det innebærer grensekryssing til fots (som forsåvidt bare var moro) og det innebærer også at du må inn i Narathiwat som ifølge UD er off-limits nå for tiden (sammen med en drøss andre provinser i sør-thailand). Skal du følge de reiserådene er det vel strengt tatt bare de "kjappe" intercity-togene som duger. Mener å huske at det var plenty med muligheter for buss i alle prisklasser rundt grensen. Det er jo en oppgått løype dere tar, så det bør ikke by på logistiske utfordringer.

 

God tur, blir sikkert en knall reise.

Lenke til kommentar

Litt av spenningen med å backpacke, er jo også å finne litt ut av slike ting der og da - men som deg så er jeg en som liker å vite en del i forkant :) Skal selv backpacke verden rundt i 2010, og derfor ville jeg bare si at dersom dere finner noen god rute, gi gjerne beskjed på tråden jeg har satt opp som en samletråd for backpackingtips (denne), for det er greit å vite så mye som mulig :)

 

Lykke til med reisen! Håper den blir helt fantastisk :D

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært dere, ville jeg droppet å krysse grensen med buss/tog, og heller tatt fly. Disse områdene er kjent for å være utrygge, og jeg vil si det verdt å krysse grensene trygt (og komfortabelt).

 

Som Joddleif skriver, er AirAsia flyselskapet å velge i Sørøst-Asia. Jeg har selv flydd Krabi - Kuala Lumpur, for det jeg tror var omtrentlig 300 kr.

 

For å finne informasjon om hvordan du skal forflytte deg i Sørøst-Asia, kjøp deg en guidebok først som sist. Selv hadde jeg både Lonely Planet og Rough Guide med meg, og jeg synes Rough Guide var best. Dette var da Rough Guide - Thailand's Beaches and Islands (Bangkok er også med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...