Gå til innhold

Jeg skal ha TV. Men hvordan/hvilken? Hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe TV, men forstår ingen ting. TVen skal være bra selfølgelig , og være stilren. Den skal brukes til Playstation 3, og ikke minst TV-titting.

 

Størrelse:

Jeg skal hvertfall ha 42¨ LCD (tenker jeg) Sitteavstanden er 2-3 meter.

 

Prisklasse:

Mitt busjett er på 8,000 egentlig, men kan strekke meg til 10,000. Men er en tv til 5-6 000 bra nok. Så holder det!

 

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Full HD, Minst 2 HDMI, (PC-Inngang ?) , Mulighet for tilkobling av Lyd anlegg og kanskje dreibar fot?

Hva slags kildesignal har du?

Digital TV

 

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Tv skal være i min voksne gutterom stue. Så TV skal brukes til TV, såvel som til Playstation 3.

 

 

Så har du noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Først og fremst vil jeg anbefale deg å heller bruke 10,000 kr enn 8,000 på en 42" grunnet prisene på "kvalitetsskjermene" for tiden. Riktignok kan du være heldig å slå til på et knalltilbud til et par lapper, men ofte får du ikke alt du er ute etter i slike tver.

 

Om jeg ikke husker helt feil har jeg lest noe sted at for å sitte 2-3m unna apparatet er det anbefalt 32", 3-4m 37" osv, men dette kommer jo selvsagt ann på enhver person. Er viktig at du ikke sitter å vrir på hodet, men får med deg hele bildet i en behagelig stilling fra sofaen. (Er ihvertfall sånn jeg ser det :p )

 

Når det kommer til spesifikasjoner på tven er det vel mer eller mindre blitt en standard med minimun 2 HDMI-porter og vga-inngang på apparatet. Dreibar fot varierer veldig fra model til model, men det er ikke noe man burde henge seg opp i om en finner en tv man vil gå får, kan jo lett ordnes med forskjellig tv-benker, eller plater til å ha på benken.

Ang. muligheten for tilkobling til anlegg har du jo som oftest, om ikke altid, stereo tilkobling, men fler og fler tver kommer også med optisk utgang (noe også PS3 har) så det er jo noe å tenke over med det anlegget du allerede har, eller skal skaffe deg.

 

Merke-messig så kan jeg anbefale Samsung, Sony eller Phillips. Gode merker med fint design. Samsung passer fint med PS3phat grunnet pianolakk utseende ;) Men vær forsiktig når du velger. Alltid sjekk bilde på både HD sendinger og vanlige, det som ser bra ut for selger er ikke nødvendigvis det som ser bra ut for deg. Noe som også er greit å huske på er at tvene som er utstillt i butikk kommer med fabrikk instillinger, så fargeforholdene kan ofte variere fra forskjellige tver, men varme/kalde farger kan stilles på.

 

Personlig haste-kjøpte jeg både tv (Hitachi L32A01) og PS3 da det kom ut, og er fortsatt kjempefornøyd med det opsettet jeg har. PS3 er koblet opp via optisk til et logitech anlegg og samtidig via hdmi kabel så jeg kan velge hvor lyden skal komme fra. PC er koblet opp ved siden av via vga, med stereo-jack tilkobling, klar til bruk når enn det måtte være :D

 

 

(Veit ikke om dette hjelper stort, men tenkte jeg skulle prøve å bidra :p )

Lenke til kommentar

Bra med nyttig informasjon! Takk.

 

Jeg har et Logitech Z-5500 lyd anlegg. Som mulig blir oppgradert, ang PS3 så har jeg SLIM.

 

Men, noen som kommer med flere forslag på spesifikke Tver?

 

Forresten kan noen gi meg de største forskjellene på disse to tvene?

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...00/lg-42-lcd-tv

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...ilips-42-lcd-tv

Endret av dih
Lenke til kommentar
Bra med nyttig informasjon! Takk.

 

Jeg har et Logitech Z-5500 lyd anlegg. Som mulig blir oppgradert, ang PS3 så har jeg SLIM.

 

Men, noen som kommer med flere forslag på spesifikke Tver?

 

Forresten kan noen gi meg de største forskjellene på disse to tvene?

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...00/lg-42-lcd-tv

 

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/...ilips-42-lcd-tv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...