Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop Helt Død!


Anbefalte innlegg

Hei.

Min HP Pavilion Entertianment PC ( dv9500 )

En dag bestemte den seg bare for og ikke virke lenger.

Har et blått lys Nederst til høyere som lyser når jeg putter inn laderen, men når jeg prøver å starte den reagerer den ikke..

Har prøvd og ta ut og inn batterie, La den stå over natten,klikke 1000ganger på power knappen.

Men ingenting funker..

Har kjøpt nytt batteri og en helt ny lader ( Kensington 90W AC/DC Power Adapter w/USB )

Men var ingen av dem delene tror jeg..

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Garantien har gått ut så har ikke så veldig lyst til og levere den inn igjen.. "/

Men om noen her kan hjelpe hadde det vært SUPERT! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vel ikke bare enkelt og greit være power-knappen som er gåen? :)

I tilfelle er det jo bare å åpne og se (hvis du er typen til det da).

 

 

Hmm.. Knapper lager den klikke lyden den alltid har lagd :p

kan jo åpne og se men tviler på at det er den "/

 

Ingenting er feil med den nei "/

 

 

 

 

Ingen som kan hjelpe? :(

Lenke til kommentar

Prøvd uten bateriet i?

 

Den starter ikke opp i det hele tatt det vil si det er kunn ladde lampen som lyser når du prøver å slå den på?

 

mest sansynlig defekt hk du kan jo altis prøve å ta ut hd og eventuelt cd vis det går og prøve da men du får mest sansynlig samme problemet da.

vis det er kunn ladde lampen som lyser når du prøver å slå den på.

 

hvor gammel er den er den innenfor garanti så ring til hp eventuelt lever den inn der den er kjøpt.

Lenke til kommentar
Prøvd uten bateriet i?

 

Den starter ikke opp i det hele tatt det vil si det er kunn ladde lampen som lyser når du prøver å slå den på?

 

mest sansynlig defekt hk du kan jo altis prøve å ta ut hd og eventuelt cd vis det går og prøve da men du får mest sansynlig samme problemet da.

vis det er kunn ladde lampen som lyser når du prøver å slå den på.

 

hvor gammel er den er den innenfor garanti så ring til hp eventuelt lever den inn der den er kjøpt.

 

Tatt ut batterie å prøvd ingenting skjer da heller "/

Er litt kjederlig og levere inn pcen

Garantien gikk ut for 7mnd siden eller noe..

Hmm nei vet ikke helt hva jeg skal gjøre "/

Lenke til kommentar
Prøvd uten bateriet i?

 

Den starter ikke opp i det hele tatt det vil si det er kunn ladde lampen som lyser når du prøver å slå den på?

 

mest sansynlig defekt hk du kan jo altis prøve å ta ut hd og eventuelt cd vis det går og prøve da men du får mest sansynlig samme problemet da.

vis det er kunn ladde lampen som lyser når du prøver å slå den på.

 

hvor gammel er den er den innenfor garanti så ring til hp eventuelt lever den inn der den er kjøpt.

 

Tatt ut batterie å prøvd ingenting skjer da heller "/

Er litt kjederlig og levere inn pcen

Garantien gikk ut for 7mnd siden eller noe..

Hmm nei vet ikke helt hva jeg skal gjøre "/

 

 

 

Syntes det bare er rart at den brått bare skulle slutte og virker "/

Den har vært på soverommet med laderen i en stund...

tror du det kan være noe annet enn HK?

Lenke til kommentar

Det kommer blått lys, sier du. Har du latt den stå og lade seg ferdig? Du har tatt ut og inn batteriet, men prøvde du å starte med batteriet ute?

Hvis laderen av en eller annen grunn ikke leverer så mye strøm som den skal er det jo en mulighet for at dette er årsaken. Hva var i veien med den gamle adapteren/laderen forresten?

Lenke til kommentar
Det kommer blått lys, sier du. Har du latt den stå og lade seg ferdig? Du har tatt ut og inn batteriet, men prøvde du å starte med batteriet ute?

Hvis laderen av en eller annen grunn ikke leverer så mye strøm som den skal er det jo en mulighet for at dette er årsaken. Hva var i veien med den gamle adapteren/laderen forresten?

 

Trodde kanskje det var noe feil med laderen, så jeg kjøpte en ny :p

Har prøvd med batteriet ute oxo ingen ting skjer da heller...

Hmm har latt laderen stå i en stund men ingenting skjer uansett om jeg venter 1uke eller 2

Lenke til kommentar
Hp sin 9000-serie har utvidet garanti grunnet masse feil på hovedkort og med wlan, så ta med deg maskinen til der du kjøpte den og spør om de kan prøve å få godkjent reklamasjon mot HP.

 

 

Kan jo prøve og ta den med.

men vis det er noe annet jeg kan gjøre selv som kan fixe problemet er det bare og si ifra ;)

Lenke til kommentar

Nytt batteri er irrelevant i grunn, da du ikke trenger å ha noe batteri i maskinen i det hele tatt så lenge den står direkte tilkoblet med strøm (faktisk er det annbefalt å ta ut batteriet når du skal bruke den i lengre perioder der den står tilkoblet strøm da det øker levetiden på batteriet pga. mindre varme).

 

Laderen kunne det ha vært (dersom batteriet også var tomt eller ødelagt), men den sier du jo at du allerede byttet.

 

Når disse tingene er utelukket så er det sansynlig at det er en defekt på hovedkortet eller noen andre interne komponenter, i hvilket tilfelle det neppe er noen enkel fiks på det når du ikke får noe slags liv i maskinen.

 

Mitt tips er å minne deg på at selv om evt. garantien er ute på maskinen, så er ikke det det samme som reklamasjonsrett. Selv om du kanskje bare har 1-2 års garanti, så har du alltid 5 års reklamasjonsrett så lenge maskinen ble kjøpt i Norge, og hvis du fremdeles er innen denne 5 års perioden så tror jeg at du som neste steg bør ta kontakt med butikken du kjøpte maskinen fra for å melde fra om feilen for bytte eller reparasjon. Om du begynner å skru og mekke på maskinen nå så mister du kanskje denne muligheten siden det blir vanskelig å vise at ikke du forårsaket feilen selv (ihverfall blir kravet vanskeligere å gjennomføre i praksis om selger blir kranglete), så det annbefaler jeg ikke.

 

PS: Ved reklamasjon skal du ta kontakt med butikken du kjøpte fra, ikke produsenten. De har kun annsvar ved garanti, ikke reklamasjon.

 

PPS: Ved kontakt med butikken, presiser at det er snakk om reklamsjon, og ikke garanti. Desverre har selv mange butikkmedarbeidere begrenset forståelse av forskjellen mellom garanti og reklamsjon, så ikke la dem avfeie deg med "Beklager, men du er utenfor garantiperioden". Om det er pga. uvitenhet eller sluhet så er det mange butikker som sparer mye penger på å urettvist avvise saker på denne måten mot kunder som heller ikke vet bedre.

 

Lykke til :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...