Sillion Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Hei! I fjor gikk Euronics i Steinkjer konkurs, der jeg bl.a. kjøpte ei oppvaskmaskin. Nå viser det seg at den har begynt å trøble bare 1 år etter, og de folka i byen som kan noe med dette skal ha 900 spenn bare for å komme å SE på den (jøye meg, man burde blitt håndtverker sier jeg!), og det er dessverre ganske utenfor hva jeg har råd til, da jeg er student, men de sa jeg burde finne kvittering og garanti etc, og det er der problemet oppstår; jeg har nemlig ingen adekvat kvittering. Alle som handlet på Euronics under konkurssalget fikk kun små-lapper med avslått pris på, null spesifikasjon. Jeg har forsåvidt den, men det er også alt jeg har. Hva kan jeg egentlig gjøre? Siden dette var min første handel i en så stor butikk som hadde gått konkurs, så lurer jeg på om er dette normal prosedyre? Å ikke få noe ordentlig kvittering på kjøp? Jeg mener, selv om den var på nedsatt pris, så var den langt i fra gratis. Fullpris på oppvaskmaskinen var vel tett opp mot 8 000. Noen som har noe erfaring med dette? All inputt mottas med stor takknemlighet! Mvh John Erik
Gjest Slettet+891234 Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 (endret) Du er ikke rettsløs selv om butikken har gått konkurs. Du kan rette mangelkrav direkte mot selgers leverandør (produsenten/importør), hvilket normalt vil innebære at reparasjon skjer kostnadsfritt for deg. Imidlertid må du kunne sannsynliggjøre kjøpet, men dette kan gjøres på andre måter enn ved fremvisning av kvittering. Jeg vil først anbefale deg å ringe Euronics sentralt. Endret 21. september 2009 av Slettet+891234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå