dreuf Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Hei. Jeg prøver å hjelpe en kollega som skal ha 3 skjermer på pc'en sin. Nå har han følgende: Hovedkort: MSI P6NGM-FD Skjermkort: Ati Radeon HD3450 PCIe med 2 uttak til skjermer. Videre så kjøpte vi ett ATI Radeon 9250 PCI kort, siden HK'et kun har 1 PCIe kontakt. Når jeg monterer 9250'en i pc'en så kommer bios bildet opp på de 2 skjermene som er koblet på 3450'en, men ikke nr3, når pc'en kommer inn i velkomstbilde på Vista (før innlogging) så stopper den der. Jeg har prøvd å formatere uten hell, og prøvd å kjøre begge kortene enkeltvis uten problem. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få dette til å virke? På pc'en min kjører jeg HK med integrert skjermkort med 1 skjerm på, og ett skjermkort i PCIe porten som kjører de 2 andre skjermene.
Profanity Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 (endret) er det ikke crossfire på hovedkortet så tror jeg ikke du får kjørt 2 skjermkort på 1 gang. dessuten, kjører du crossfire så kan du bare ha 2 identiske skjermkort, tror jeg også edit: sli heter det hvis du bruker nvidia skjermkort. egentlig tror jeg ikke man får opp flere skjermer heller på 2 skjermkort for jeg tror crossfire/sli må ha en kabel som kommer fra hvert av kortene inn i 1 av skjermene (eller kanskje dette er det som må gjøres for å få dobbel ytelse av skjermkortet*?) kan hende det finnes noen dvi kontrollere man kan plugge inn no sted som gjør at man får mulighet til flere skjermer Endret 21. september 2009 av Profanity
ask99 Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Mener du får driver problemer med de skjermkortene du bruker. Jeg har forstått det sånn at Radeon HD3450 og Radeon 9250 bruker forskjellig ati driver, og det integrerte kortet på hk bruker nvidia driver !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå