Gå til innhold

Kjøpsråd på ratt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket ratt en velger kommer veldig an på smak og behag...

 

Jeg for min del er veldig glad i Thrustmaster sine ratt, de har nydelig grep, glimrende rattrespons og god giring på rattstammen. Hadde det ikke vært for at pedalene som følger med i settene dems er fullstendig uburklige og går i stykker med en gang, ville jeg helt klart gått for Thrustmaster ratt. Det tok under 24timer å vrake det første pedalsettet, så tok det 1 uke på å vrake det neste.

 

Etter det valgte jeg å gå for MS Sidewinder ForceFeedback hjul, pga. overlegen kvalitet og holdbarhet. Grepet på rattet og giringa derimot er skikklig kjip på MS hjula!

 

Jeg har og vært innom Destiny ratt, jeg tror ikke det merket er i handelen lenger, det med god grunn. ;)

 

Jeg har ikke prøvd Logitech, men de virker ganske like som MS rattene.

Jeg vet ikke om du fikk no vettugt ut av dette jeg, men det er iallfall mine erfaringer.

 

Thrustmaster digg og rævva. MS kjipt men bra...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2001-11-01 12:52, [LOST]Snik skrev:

Håndsydd skinn, perforerte aluminiumspedaler og alum. girhendler bak ratter...sikle, sikle


 

Enig i at den ser lekker ut på bilder, men testet den i RL og det var jææævlig mye plastic på den. de alubitene er for det meste malt platikk og den aluplata under pedalene er bare en tanke tykkere enn aluminiumsfolie.

Men skal en likevel ha ratt og pedaler er det klart denne du kjøper! :grin:

Lenke til kommentar

Også enig her.

Skal du ha Force Feedback, kjøp MOMO rattet til Logitech. Bl.a Komplett.no selger disse. Har forgjengeren 'Wingman Formula Force' - (det røde). Kjemperatt! Ser av bildene at de bruker samme pedaler men har skiftet ut gummirattet med lær). Pedalene er det viktigste med hele rattkjøpet.

 

Skal du ha ratt uten Force feedback, syns jeg Ferrari Modena 360 rattet til Thrustmaster er suverent. Har to venner med slike ratt, og de slår meg hver gang i multiplayer (hehe). Dette rattet får du i to utgaver - Vanlig: med girhendler bak rattet. PRO: Girhendler bak rattet, men gearspak i tillegg (artigt i rallyspill o.l.)

 

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...