Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Delayed Write Failed - Intern 1TB S-ATA


Anbefalte innlegg

Hei

 

Harddisken jeg har problemer med:

Samsung Spinpoint F1 1TB HD103UJ

 

(Har ikke ATI skjermkort, ser mange har problemer når de har ATI)

 

I det siste har jeg hatt problemer med en popup som lyder slik:

"Delayed Write Failed : Windows was unable to save all the data for the file" etc. på den aktuelle disken.

 

Jeg har (selvfølgelig) Googlet litt rundt, men uten hell. Med få unntak er dette et problem som forekommer på eksterne harddisker. Men her er da altså snakk om en intern som er koblet til helt vanlig via S-ATA. Har prøvd f. eks å legge til et DWORD i RegEdit (EnableOplocks 0) (se: click).

 

Disken er heller ikke særlig varm.

 

Jeg har hatt denne disken i ca. 10mnd, og det er kun de siste dagene jeg har hatt dette problemet.

 

Kan dette være resultat av bruk av µTorrent? Det står at det kan være pga. nettverket, og de involverte filene som blir nevnt er i bruk av µTorrent (men får også feilmelding på T:\$Mft). Kan det være snakk om korrupte filer?

 

Takker for alle eventuelle svar!

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trykk start

vista-skriv cmd og trykk enter

xp- trykk kjør og skriv cmd.

skriv chkdsk /r "stasjonsbokstav"

f eks: chkdsk /r e:

 

Hvis det er en slavedisk vil den starte med en gang. er dette C disken din så vil du få spørsmål om å kjøre ved neste oppstart. Hvis så er så må du sjekke event viewer etterpå (hendelseslogg)

 

dette vil sjekke hele disken for fysiske feil.

 

Det kan også være feil med elektronikken på disken.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg har nå satt på chkdsk slik at den sjekker etter at jeg rebootet. Den gikk greit opp til ca. 20%, men nå har den stått stille på 22% i hvertfall 5 timer, og mye mulig enda lenger.

Er dette noe normalt? Den sjekker jo feilen, men hører ingen lyder fra PCen og chkdsk har jo ingen indikator på om den har hengt seg opp eller ei bortsett fra at prosenten kan stige :\

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...