Gå til innhold

Repeater eller bridge+router?


hillmar

Anbefalte innlegg

Der jeg leier har jeg internett trådløs inn til meg og pga. dårlig dekning har jeg satt en repeater inne hos meg. (Både AP og repeater er Linksys WAP54G)

 

Dette funker, men ikke mer enn akkurat. Hvis jeg streamer film til xbox'en får jeg ikke full hastighet på internet(6Mbit/s).

 

Jeg lurer derfor på om det vil funke å sette opp WAP'ene som bridge og henge på en trådløs router på "min side". Da vil jeg jo ha mitt eget nett som sannsynligvis ikke vil ha noe problem med streaming sammtidig med nedlasting, og det "dårlige nettet" inn til huseier vil bare brukes til innternettforbindelse...

Hva mener folket om den løsningen?

 

Og et siste spm, stemmer det at hastigheten på nettet halveres når det går igjennom en repeater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bridge+router eller bridge+AP er defeinitivt en bedre løsning, pass bare på at du har god separasjon mellom kanalene på bridgen og routeren. WAP54 virker godt både i bridge-biten, og som AP. Bruk eventuelt en WRT54GL...

 

En repeater halverer hastigheten, ja. Merk at dersom du kjører samme kanal både på broen og det ekstra AP/routeren vil du også halvere båndbredden, så pass på god avstand mellom kanalne på utstyret.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Så det du sier er at jeg ikke trenger et eget nett inne hos meg? bridgen og routeren/APet vil bare fungere som en forlengelse av det andre nettet.

Jeg tenkte å kjøre et eget nett slik at streamingen mellom mine pcer og xboxen ikke gikk over bridgen (så den bare ble belastet med internettet), eller vil det ikke gjøre det uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...