Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blacker ut og maskina låser seg


Anbefalte innlegg

Godag godtfolk. Håpet å høre med dere ihåp om litt hjelp å bistand i mitt problem.

 

Det har seg en gang sånn at min kjære datamaskin som er omlag fylt ett år i disse tider ikke helt har komt over barnesykdommene sin. Fra tid til annen låser den seg. Skjermene blir svart, lyden henger seg opp og eneste utvei er å trykke på knappen, for så å starte maskina på nytt. Har i lengre tid trodd at dette skyldtes skjermkortet mitt, men det fikk jeg avkreftet igår da jeg testet ett annen skjermkort i maskina. Det er ikke ofte dette problemet oppstår, kanskje en gang hver tredje dag. Men hvis jeg spiller world og warcraft så forekommer det mye hyppigere. Kanskjer en gang i timen, om ikke oftere. Tror kanskje det er universet som prøver å snakke til meg her at jeg ikke burde starte å spille igjen, men jeg velger å ta sjansen likevel.

 

Jeg føler jeg har prøvd alt. Alt av drivere. Win XP, Vista, Win7 32bit og nå win7 64bit. Ingen forskjell med noen av operativstystemene.

 

PCen min:

 

Asus P5K SE

Point of view 8800 GT

Intel quadcore q6600(?) 2,4 Ghz

4 GB ram

 

Jeg har generelt dårlig peiling på data, men håpet at kanskje noen av dere forumfolk kunne dele deres visdom med meg. på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...