IAmEmphy Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 (endret) Hallo godtfolk Jeg mener å ha en helt ok kunnskap om PCer, men jeg har aldri fulgt spesielt med på mini-tower, og alt som er av micro-atx\itx. Så jeg vil ha litt hjelp eller noen tips til en build her, hvor jeg vil ta i bruk, i hvert fall noen, deler jeg har fra før. Deler jeg allerede har CPU: Intel Pentium 4 (3.6 Ghz) GPU: Asus Geforce 7600GS (PCIe) CD\DVD stasjon: Nec Optiarc 5.25" Ram: 4x512 PC3200u (Kan forkastes, disse er tross alt temmelig gamle) PSU: Techsolo 450w (Husker ikke hvor jeg har fått denne fra, vet ikke om noen andre har noen erfaringer med Techsolo PSUer?) PSU2: Chieftec 500w HDD: 2x250GB 3.5" Sata Så har jeg tittet litt på dette kabinettet (Foreslå gjerne alternativer, men vil helst ha noe i denne stilen.) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=48796...led#ProductTabs Må også ha forslag til HK, eventuelt PSU\ram. Andre detaljer: -Minst 2 usb porter. -Muligheten for Raid rett på hovedkortet hadde vært fint. (Er ikke et must, jeg har et pci basert kontroller kort om det ikke er mulig) -Jeg skal ikke overclocke. -Jeg skal senere oppgradere til en billig core 2 duo. -Nytt skjermkort skal også anskaffes etterhvert. (Blir ikke noe kraftigere enn en 8800GT, men ikke svakere enn ATI 3850) (Tenk på det i forhold til PSU, spesielt om du vil foreslå en barebone PC. Og med tanke på plass, har et forsåvidt et 3870 kort, men tror det er altfor stort) -Helst holde den totale prisen under 2000kr (Denne prisen er forsåvidt rent fiktiv, feel free to bend it) Tror det er det viktigste. Kom med forslag, slå dere løs Og takk for hjelpen på forhånd. Endret 17. september 2009 av IAmEmphy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå