Gå til innhold

Melde meg inn i HV-Ungdom


Stjerneskudd

Anbefalte innlegg

For et drøyt halvt år siden forsøkte jeg å melde meg inn i HV-ungdom. Jeg vet av mailen min ble sendt videre til en slags "avdelingsleder", men siden har det vært helt stille fra den fronten. Jeg vet at faren min har prøvd å få kontakt, i tillegg til å finne kontaktinformasjon, men har ikke lyktes ..

 

Det jeg lurer på er om det er noen her som er medlem i HVU, som kan fortelle meg hva de gjorde for å melde seg inn? Er det en person man kan ta kontakt med, som faktisk vil svare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Det jeg lurer på er om det er noen her som er medlem i HVU, som kan fortelle meg hva de gjorde for å melde seg inn? Er det en person man kan ta kontakt med, som faktisk vil svare?

Jeg ble bare med på en samling, siden jeg kjente noen som var medlem i HVU.

Når helga var ferdig spurte jeg om medlemspapirer og fikk det, neste samling leverte jeg det inn.

Lenke til kommentar

Fra du har sendt inn søknaden til du får blitt med på øvelser tar som regel LANG tid! Bare å smøre seg med tålmodighet, dessverre. Har fått oppleve det selv og vet om mange andre som har gjort samme. Det lengste jeg har hørt noen vente er 7 måneder, tror jeg det var. Virkelig en skam at det skal ta så lang tid, blir ikke veldig motivert av det.

Det å bli godkjent tror jeg ikke tar så VELDIG lang tid, men det å få utstyr ut fra depot tar som regel alt for lang tid..

 

Men prøv å finn et nummer til en eller annen leder i området og mas mye, "vennlig-masing" that is. Du får helt sikkert blitt med på møter selv om du ikke er godkjent. Du kan jo ikke gjøre ting som skyting osv. da men. Og om du blir godkjent, men ikke har fått utstyr, så kan du delta på skyting.

Lenke til kommentar
Fra du har sendt inn søknaden til du får blitt med på øvelser tar som regel LANG tid! Bare å smøre seg med tålmodighet, dessverre. Har fått oppleve det selv og vet om mange andre som har gjort samme. Det lengste jeg har hørt noen vente er 7 måneder, tror jeg det var. Virkelig en skam at det skal ta så lang tid, blir ikke veldig motivert av det.

Det å bli godkjent tror jeg ikke tar så VELDIG lang tid, men det å få utstyr ut fra depot tar som regel alt for lang tid..

 

Herre, visste ikke at det var så ille. Hørte jo at det kunne ta en stund, derfor jeg har prøvd å få kontakt lenge før jeg fyller 16. Nå er det ikke mange månedene igjen, så har endelig fått ræva i gir og fått tak i et nummer. :roll:

Jaja, ikke så mye man får gjort med det. Får bare håpe på det beste

Lenke til kommentar

Hvor i landet ligger HVU-avdelingen du har søkt til? Bruk denne siden og velg ditt HV-distrikt. På høyresiden dukker kontaktinfo opp, du kan ringe disse for å bli satt over til den riktige personen, spør etter den som administrerer HV-ungdommen.

 

Det skal ikke ta så lang tid som xWeeNx illustrerer. Det er fra høyeste hold i HV ønsket flest mulig HV-ungdommer, da skal selvsagt ikke behandlingstiden være lang.

 

Anbefaler å ringe for å høre hva som har skjedd, sannsynligvis har søknaden blitt borte på ferden.

 

Ring eventuelt HV-staben sentralt, tlf. 23 09 81 23, det er ikke sikkert de har riktig kontaktperson, men de kan sette deg til en som har denne informasjonen.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Nei, det tar nok som regel ikke så lang tid. Men det har forekommet en del ganger. Det er sikkert forskjellig fra distrikt til distrikt også. Selve behandlingen av søknaden tar ikke så lang tid, det er det å få bestilt "time" på depoet. Sånn er det i HV-05 i hvert fall. Men som sagt så kan du være med uten uniform.

 

Men sant som du sier, høyeste hold vil satse litt mer på HVU nå, da får vi bare håpe det stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg sendte søknadspapirene i dag, så da er det bare og smøre seg med tålmodighet.

Noe jeg lærte av min venn som går der er forkortelsen "TTT" (ting tar tid)... :p

 

Jeg måtte ta en legeundersøkelse, den kom på hele 700,-...

Kan jeg få refundert de pengene av HVU?

 

Gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper den gamle tråden min. Jeg kom i kontakt med en fyr som sendte henvendelsen vår videre til til en avdelingsleder tror jeg.. Siden det har vi ikke hørt noe. Er det slik at eneste muligheten for å melde seg inn er å dukke opp på et møte? Vi har prøvd i et år nå å få innmeldingspapirer..

 

Frustrerende :hm:

Lenke til kommentar

Hvis du har sendt inn papirer så er det egentlig bare å vente.. Men mange i min gruppe har akkurat sendt inn søknader, og de har vært med på flere møter allerede. Og det hender at det dukker opp nye folk på møter, da får de bli med, så får de søknad med seg hjem.

 

Edit: Anbefaler også å registrere deg på Milforum.net, der har de en egen tråd om HVU.

Endret av xWeeNx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...