Incumbent Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Hei! Jeg skal ha ny telefon, og jeg stiller følgende krav: - Stor skjerm med "godt bilde", gjerne touch, da jeg skal se film. - God lyd da jeg skal høre musikk og se film uten å begynne å gråte grunnet kjip lyd. - Den skal kunne brukes til å skrive sms med, og det skal kunne gå raskt. - Kamera. Det skal være til stede, være det seg 8 eller 100 Mpx. Jeg ser helst at bildene ikke er så dårlige at jeg må fram med all slags briller og lurerier for å kunne tyde grøten som av produsenten kalles et bilde. - Filmavspiller, eller mulighet for å legge inn filmavspiller. Denne skal kunne takle divx-filmer. I tillegg er det ønskelig at de vel 25 bildene som vises i sekundet faktisk vises og at filmen ikke oppleves som et slideshow med intervall satt til flere sekunder. - Batteri: når jeg skal nyte en film på toget eller bussen ønsker jeg at den ikke skal stoppe midt i slik at jeg er nødt til å kakke sidemannen i hodet fordi at mobilen er så idiotisk designet at den ikke har batterilevetid på mere enn "alt for lite til å se en film eller to". Har sett på Sony Ericsson Satio, Iphone 3Gs, Htc Hero, Sony Ericsson W995(for liten skjerm for min del). Satio er ikke på markedet før om ?? og jeg ble pladask forelska i denne telefonen ganske raskt da det viste seg at den hadde gode specs, men nå er jo alle andre mobiler på samme nivå og den frister mindre og mindre for hver dag som går. Hero er vel og bra, men jeg SKAL ha divx-støtte og det uten kjipe vertical sync-problemer og dårlig kompatibilitet. Jeg kjenner ikke til noe som helst på android, så om det faktisk er mulig å spille divx-filmer på Hero (som jeg har forstått ikke atm er mulig) let me know. På Satioen kan jeg legge inn divx-spiller da den kjører symbian, men er symbian kult? W995 har for liten skjerm og har SE-os og virker bare uinteressant, men er "videomobil". 3Gs har jeg egentlig ikke lyst på, det er ikke kult å droppe multitasking for min del. Ellers kan det godt være muligheter for å legge inn programmer. Jeg har på ingen måte erfaring med symbian, iphoneos(ipod touch har jeg faktisk, så litt kjennskap) eller android, så om noen kan komme med konkrete anbefalinger her vil jeg også sette pris på det. At telefonen har fancysmanshy menyer og ser ut som eyecandy.com bryr meg midt på albuespissen, så androids lekre ui kommer aldri på noen måte til å være salgsargument overfor satio for min del. Jeg skriver ufattelig mange sms og det er av den grunn relevant at telefonen enten har eller kan få et tastatur som faktisk fungerer framfor kronglete pingletaster man må bruke spisepinner for å kunne trykke på. For å understreke: jeg har ikke peiling på hva jeg kan eller skal velge mellom. Er samsung omnia hd 2 (eller hva den nå heter) best for meg, så fortell meg gjerne at den er det. Er det Nokia 3310, ja, så fortell meg gjerne det også. Jeg kan godt vente en måned med telefon, men til jul skal jeg altså ha en ny telefon mellom fingra, i bukselomma, i sekken eller hvor jeg nå kommer til å oppbevare den. Det vil si: kommer mobilen på markedet i q3/starten av q4 2009, ja takk, men q1 2010, nei takk. Kronerulling: innenfor rimelighetens grenser. Da jeg har sett på hero kan jeg så klart tenke meg hero, men å dytte på med nokia 900 til altfor masse penger ser jeg helst at ikke blir tilfellet. Om telefonen er helt ubrukelig og har hjelepesløse menyer så foretrekker jeg at den som kommer med forslaget kan si noe om dette. Den skal så klart kunne gjøre alt det andre jeg har påpekt uten problemer. Til slutt: at telefonen skal støtte divx kan tones litt ned, jeg har forstått det slik at man kan konvertere alt mulig til alt mulig og jeg vil av den grunn bare forsikre meg om at dvd-samlingen kan konverteres slik at filmene kan vises på en mobilskjerm uten at filmen skal se ut som om den har svartedauden, hikke og svineinfluensa på sammme tid. Enda mer til slutt: er noe uklart? Tell me. Er noen opplysninger jeg MÅ ha gitt for at det skal komme fram hva mobilen jeg ønsker meg skal kunne gjøre? Fortell meg det gjerne, for jeg ønsker meg en ny telefon. - LaE
Hoffah Skrevet 12. september 2009 Skrevet 12. september 2009 Samsung Omnia HD passer dine kriterier, men prisen er vel stiv.
Incumbent Skrevet 12. september 2009 Forfatter Skrevet 12. september 2009 Hm, ja, spørs om den er litt dyrere enn hva jeg ønsker. Kunne like gjerne kjøpt en ny laptop og sett film på den, og da er jo hele mobilkonseptet litt borte - i mine øyne. Takk for tipset, men prisen er for min del ikke til å forsvare.
Incumbent Skrevet 13. september 2009 Forfatter Skrevet 13. september 2009 Næ... W995 har for liten skjerm, jeg vil kunne se hva som skjer på skjermen når jeg ser film. Nokia 5800 er kul nok, men jeg ønsker en telefon som ikke er fra Nokia; hvorfor vet jeg ikke, men det klinger i mine ører feil. Dårlig batteritid og uvante løsninger er vel bare noen punkter som gjør at jeg helst vil styre unna Nokia. Jeg har faktisk prøvd 5800, og det ble i mine hender helt feil. Takk for tipset skal du likevel ha:) Sony Ericsson, HTC, Apple(tja) og Samsung er de produsentene jeg kan tenke meg telefon fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå