Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC'en oppdager ikke DVD-RW stasjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg putter inn en DVD eller en CD så blir den ikke oppdaget av PC'en. Også når jeg går inn på Min Datamaskin så finner ikke jeg DVD-RW stasjonen. Kan den ha blitt deaktivert? Er det noen som evt. vet hvordan den kan oppdages igjen?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk i BIOS om f.eks. JMicron kontroller er slått av eller lignende. Det kan være at den er disabled, dermed vil f.eks. ikke IDE funke el.l.

Skrevet

Lim inn %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Kjør, se om du finner den under DVD/CD-ROM i Enhetsbehandling, er den aktivert?

Se i Diskbehandling, i vindu nederst til høyre, er CD-ROM der, har den stasjonsbokstav, hvis ikke, høyre klikk og gi den en stasjonsbokstav!

Skrevet

Ask99, jeg gjorde alt du sa, og men jeg finner ikke hvor jeg kan aktivere den.

Nator, hvordan går jeg fram til BIOS for å skjekke JMicron. Kan du si meg hvordan jeg kommer meg fram dit.

Takk for all hjelp.

Skrevet (endret)

I BIOS (vanligvis DEL eller F2 for å komme dit) går du på noe som inneholder f.eks. Onboard Devices og ser etter en slik kontroller og om den er "disabled".

Edit: Ser du den der Ask99 sa du skulle lete? I såfall, så ser du nederste delen av vinduet. Finn CD-ROMen der, høyreklikk og så skal du kunne velge å gi den en stasjonsbokstav. Se vedlegget.

post-27389-1252584406_thumb.jpg

Endret av Nator
Skrevet

Så du fant den i Enhetsbehandling og Diskbehandling?

Viser et bilde hvor min cd-rom er deaktivert i Enhetsbehandling, og jeg høyre klikker den for å aktivere. Men som du ser på bildet til Nator, den må ha en stasonsbokstav (eks. E:)

485341.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...