Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

trenger hjelp - BSoD


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg lenge blitt plaget av blåskjerm å enda ikke klart å fikse det. Det startet for noen måneder siden. Jeg fant ut at det var rammen (eller dim3 port på hovedkorte) som var feilen. Så derfor brukte jeg dim1,2 og 4 slik at jeg kunne bruke så my ram som mulig. Dette fungere helt greit i en god stund. Men plustelig for noen uker siden bynte jeg å få blåskjerm/bsod på nytt med helt andre koder. For hver gang kommer det forskjellige error's. Jeg drev litt med overklokking i den perioden men jeg har nå slått av ALT som eg overklokket. til og med volten på rammen(som bør stilles opp etter kravene rammen forlanger).

Så alt i Bios er nullstilt. Jeg har tatt ut alle pc delene og tørket ALT av støv i maskinen, satt inn noen nye vifter og satt inn alt igjen. Så har jeg formatert harddisken og lagt inn windows. Bynte å installere nødvendige programmer og trodde alt fungere. Men der tok jeg feil. ca 10 min etter jeg installerte grafikkort driverne så kom den første BSoD. Jeg satt ikke på pcen engang da det skjedde.

 

Jeg bruker fortiden dim2 og dim4 for å ha rammen på. Jeg har brukt 1og2 en stund før og det fungerte. Men bare for å være sikker valgte jeg 2og4 siden dim3 er defekt. Rammen skal stå i 1og3 og 2og4. Jeg har 8gb liggende men bruke bare 4 nå.

 

Her er ihvertfall BlueScreen meldingen:

 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

*** STOP: 0x000000D1 (0x0000000000000001, 0x0000000000000002,0x0000000000000001, 0xFFFFF88003CE44F3)

 

*** L1E62x64.sys - Address FFFFF88003CE44F3 base at FFFFF88003CDE000, DateStamp 4a30a802

 

 

Hvis noen kan si meg hva som er feilen så er jeg evig takknemmelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...