Gå til innhold

Faller prisene på i5 - altså vente eller kjøpe nå?


Anbefalte innlegg

Har sett meg ut nytt HK, RAM og CPU som jeg tenkte å bestille snart, nærmere bestemt en i5 750, 4gb RAM og et 1156-HK. Siden både i5 og HK ble sluppet i dag lurer jeg på om det er noen vits i å vente noen uker for å se om prisene faller litt etter lansering?

 

Noen som husker hvordan det var med i7, C2D, osv da de ble lansert? Så vidt jeg husker kostet i7 920 kr 2495,- ved lansering, en pris som holdt seg i ganske mange måneder, mens C2D falt litt ganske raskt. AMD må jo svare på i5 med lavere priser samt at Q-serien til Intel må jo også settes ned i pris for å være konkurransedyktig.

 

Jeg lurer altså på om det er noen hundrelapper å spare på å vente i noen uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mats2112: det som gjør i7 (socket 1366) så dyr er systemprisen - altså HK, CPU og RAM - den nye 1156 er noe billigere - jeg har sett meg ut deler på ca kr 3300 tilsammen (kun 4GB RAM), noe jeg antar tilsvarer omtrent AMD-pakken du kjøpte. Og til samme pris er nok en i5-løsning raskere.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det samme som deg igår da jeg skulle bestille pc, i7 koster 2400(noe rundt der) på 2.66 ghz.

Endte opp med at jeg kjøpte en amd phenomII 955 til 2000 kr - 3.2ghz.

Er 101% sikker på at det vil yte og gi en bedre opplevelse.

 

Kjøp heller en kraftigere og billigere prosessor !

 

Hva i all verden får deg til å tro at den yter så mye bedre? De fleste benchmarks viser at i7 er kraftigere på de fleste vanlige oppgaver. Kanskje med untak av noe spill.

Lenke til kommentar
mats2112: det som gjør i7 (socket 1366) så dyr er systemprisen - altså HK, CPU og RAM - den nye 1156 er noe billigere - jeg har sett meg ut deler på ca kr 3300 tilsammen (kun 4GB RAM), noe jeg antar tilsvarer omtrent AMD-pakken du kjøpte. Og til samme pris er nok en i5-løsning raskere.

Bestilte 8gb ram - ikke 4.

Kan godt være at de yter bra begge to - men jeg er sikker på at amd prosessoren er et like bra kjøp som i5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...