Stainz Skrevet 3. september 2009 Skrevet 3. september 2009 (endret) Hei, Har nylig formatert og innstallert Windows (Vista) på nytt på min samboers laptop (Packard Bell). Alt ser ut til å fungere bra på maskinen bortsett fra at jeg ikke klarer å bruke den til internett. Internettet fungerer ypperlig på laptopen jeg skriver fra nå. Så nettverket er antakelig i orden og det er mest sannsynlig noe med maskinens innstillinger å gjøre. Det viser nemlig at man er tilkoblet nettet i hjørnet på maskinen, men ingenting skjer. Får forøvrig feilmeldingen: There may be a problem with your DNS configuration Dette er hva jeg har testet allerede: - Forsøkt å koble til med kabel både i reouter og direkte i Canal digital boksen. Samme respons - pinget webadresser i cmd uten resultat - Pinget Router Får fullt resultat - Forsøkt ipconfig relase flush og renew uten resultat - Sjekket at nettverkskortet står til å motta dns automatisk - Testet .ssh eller noe lignende i cmd to tips jeg fikk når jeg surfet etter problem. husker ikke kommadoen - Nettverkskortet står at det fungerer - Har oppdatert driver på nettverkskortet - Tatt av brannmuren Noen som har andre tips? Begynner å bli rimelig frustrert. Endret 3. september 2009 av Stainz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå