jacoobholm Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 (endret) Som jeg har forstått det så har jeg lov å ta kopier av digitale media jeg allerede har kjøpt, samt å lovlig spre disse til nære venner og familie(http://www.norwaco.no/nor/privatkopiering/..._piratkopiering). Jeg har litt problem med å finne hvordan dette fungerer når det forekommer kopisperrer. har jeg lov å gå rundt sperren for å ta en privat kopi? Gjelder de norske lovene selv om jeg kjøper fra utlandet? /MvH Jacob Endret 2. september 2009 av jacoobholm
treeHugger123 Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Jeg vet ikke svaret, men lurer på det samme, så jeg slenger meg på denne tråden jeg.
jacoobholm Skrevet 3. september 2009 Forfatter Skrevet 3. september 2009 Jeg vet ikke svaret, men lurer på det samme, så jeg slenger meg på denne tråden jeg. Vet ikke helt om det er noe rett fram svar. Tror kanskje at det er forsvarlig i retten å gå rundt en kopisperre for å privatkopiere, men at det er i gråsonen.
jonnor Skrevet 4. september 2009 Skrevet 4. september 2009 Meg bekjent har man lov til å omgå "ikke-effektive" kopisperrer på bakgrunn av sin rett til private sikkerhetskopier. Hvordan problemstillingen er når man kjøper ting fra utlandet vet jeg ikke.
jacoobholm Skrevet 7. september 2009 Forfatter Skrevet 7. september 2009 Meg bekjent har man lov til å omgå "ikke-effektive" kopisperrer på bakgrunn av sin rett til private sikkerhetskopier. Hvordan problemstillingen er når man kjøper ting fra utlandet vet jeg ikke. "Ikke-effektive" vil si at dersom jeg finner et program som lett bryter kopisperren så er det greit, men jeg har ikke lov å bryte sperren selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå