Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat 2006 1.9 tdi - vannlekasje


breiulf

Anbefalte innlegg

Såg det låg en liten vann? pytt ca 1-2 DL vann kanskje, på gulvet under motoren.

Såg ut og kjentes ut som vann. Luktet ikke noe og var ikke oljeaktig.

Flekken låg litt mer mot høyre siden, ca på linje med hjulet. Bilen hadde stått ca 2.5 timer og hadde vært kjørt 6 km på tørr vei tidligere.

 

Noen som vet hva dette kan være? har fremdeles nybilgaranti, men er redd for unødvendig motorskade av noe slag om det tømmes for radiator vann. Forhandler/verkstedet ligger 15 min unna.

 

Hva abefales? bør jeg ta med litt vann, aner ikke om det er bare å fylle med noe vann om det kommer en advarsel på vei dit i morgen... hva kan være årsaken til en lekkasje?

 

Er dette alvorlig i såfall? Understellet har ikke tatt nedi noe... hjelp!

 

Bilen har gått 82.000 km

Endret av breiulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På gulvet under motoren? Som i motorrommet foran i bilen? Isåfall er det vel kondensvann fra klimaanlegg om det har vært påslått. Det er altså helt utfarlig og helt normalt. Hvis du ser på en parkeringsplass på en varm dag der biler står i 5-10 min og det hele tiden kjører biler ut og inn, f.eks utenfor en kiosk eller en bensinstasjon så ligger det alltid tett med små vannpytter etter at bilene har stått der og det har dryppet fra klimaanlegget.

 

Motoren bruker ikke rent vann noe sted, så om det er rent er det enten vannsprut eller kondensvann. Frostvæske smaker "søtt" og kjølevann er derfor gjenkjennelig på smak. Spylevæske lukter ganske tydelig.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...