Gå til innhold

Trenger LCD TV med lite "Lag"


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter en 37" - 42" (helst 40"+) som må ha kjapp responstid. Jeg skal spille RockBand på den, så jeg er avhengig av en TV med full HD med HDMI og høy kontrast og kjapp responstid. har antall Hz noe å si på hvor mye "lag" det er i skjermen? Merke spiller ingen rolle.

 

* 2+ HDMI

* VGA/DVI

* 1+ SCART

* Komponent/kompositt inngang

* Kjapp responstid

 

LCD TV'en skal ikke koste mer enn 10 000 Kr

 

Takker for svar!

 

Mvh Hans Eirik

Endret av hansi94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lurt å skru av 100hz når du skal spille siden den øker input lag ganske mye. Egentlig er det synd siden det ofte blir litt hakking hvis den er skrudd av. Sony og Samsungs nye modeller ligger på lag toppen i år, men hvilke lcd skjermer som har lav input lag vet jeg ikke. Alternativet er selvsagt å gå for en plasma siden de stort sett har svært lite lag problemer. Kjapp respons har de også... Hvis du bare skal spille derimot så er det selvsagt behov på lcd...

Lenke til kommentar

I dag fant jeg en innstilling på vår Sony Bravia 40W4500, som heter "spill og tekst" eller noe.. da jeg aktiverte denne modusen minsket laggen fra 89 ms til -21ms, atlså sonys bravia TVer har en funksjon som fjerner lag. kanskje det blir en Sony KDL-40W5500 på meg?

 

men jeg lurer på; er sony 40W5500 det samme TVen som sony 40V5500?

Lenke til kommentar
men jeg lurer på; er sony 40W5500 det samme TVen som sony 40V5500?

 

Nei, sonyw5500 har 100hz mens sonyv5500 har 50hz, 100hz blir avslått i game mode for å redusere lag.

 

edit: fant denne testen som sier at input lagen er høyere på w5500 enn på w4500.

 

Det er som LORD G10 sier, sony og samsung ligger på input lag toppen iår.

 

edit2: Philips 7404 er identisk med 8404 bortsett fra ambilight og net tv. Dvs at den har samme lave input lag og er billgere.

Endret av Looptop
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg ny tv selv nå, og har vurdert samsung og sony i første rekke men til slutt falt valget mitt på philips 8404. Den er ikke bedre men den passer meg bedre.

Det er det som er avgjørende, kvalitetsmessig er ikke forskjellen på tvene særlig stor.

Philipsen har lavere input lag enn tilsvarende sony og samsung modeller og jeg synes den ser penere ut. Valgte 8404 fremfor 7404 fordi jeg vil ha ambilight. Smak og behag som sagt.

Endret av Looptop
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...