Gå til innhold

BK: Rygge Air Show 09 av Hidephix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig, knall tøft bilde av en kraftig maskin. Litt sånn ww2 utvaska farve som spielberg og co bruker i Band of brothers. Bra

 

Har hatt nærkontakt med en slik for kort tid siden og i fare for å bli spist levende legger

jeg med denne : (siden det er fly/helis vi snakker om her)noen bilder på slutten

 

Lenke til kommentar

Er sånn middels over intr i krigen, og derfor var vi(hele fam) med på holtefjellmarsjen:

 

http://www.eikernytt.no/nyhet.cfm?nyhetid=3957

 

Der flyr de de siste gjennlevende veteranene opp til toppen for markeringen.Skal sies at det er særdeles trang der, og piloten satt på et tidspunkt med døren oppe, lente seg ut og 'rygget' bakover(som om det var en bil) for så å snu det rundt og ta av.

(flyr selv rc heli , og da blir man automatisk litt intr. i full size også)

 

Beklager, er ikke meningen å ta over hele tråden med heli preik..

post-31116-1252013743_thumb.jpg

Endret av sollie
Lenke til kommentar

Haha, ikke bare jeg som tok bilde inne i den avdankede motoren altså. :wee:

 

 

 

post-50769-1252181552_thumb.jpg

 

 

 

Bell 412 er det flere som er forelsket i. Har en helikoptermaskinist fra 720 skv i huset (de som fløy på airshowet), blir veldig inspirert. Hadde kanskje gjort seg med hakket mer kontrast i helibildet ditt, men fargene var som nevnt fine. Alltid moro med noen bilder av folk også, mange morsomme kids med øreklokker!

 

Moro å se flere som har tatt bilder fra samme flyshow, du tok ikke noen flere fotos av flyene i lufta da?

Mine ligger her:

RAS #1

RAS #2

Lenke til kommentar
Er sånn middels over intr i krigen, og derfor var vi(hele fam) med på holtefjellmarsjen:

 

Aha, da skjønner jeg. Står 2 helikoptre i kjellern og enda flere fly. Dog er ingen av dem mine, men de er nok ikke bruk for tiden. Så ligger litt i blodet at jeg må bli litt interessert selv :p

 

Haha, ikke bare jeg som tok bilde inne i den avdankede motoren altså. :wee:

 

Bell 412 er det flere som er forelsket i. Har en helikoptermaskinist fra 720 skv i huset (de som fløy på airshowet), blir veldig inspirert. Hadde kanskje gjort seg med hakket mer kontrast i helibildet ditt, men fargene var som nevnt fine. Alltid moro med noen bilder av folk også, mange morsomme kids med øreklokker!

 

Moro å se flere som har tatt bilder fra samme flyshow, du tok ikke noen flere fotos av flyene i lufta da?

 

Jeg jeg digget de ungene :D Så jeg tok litt snikfotografi. Er ikke helt sikkert, men tror det var lovlig fotografering av dem siden det man er på steder med store folkmengder. Men tror det kommer litt i gråsonen siden jeg har et klart motiv.

 

Joda. jeg har noen bilder fra flyene i lufta, men det ble mer turist fotografering, ikke noe særlig som ble bra egentlig. Sola ødela som du sikkert merket.

 

Ser på bildene dine at du fikk tatt noen bra bilder! Likte Helikopter bildet ditt, men synes det ble litt feil vinkel å holde kamera. Likte ikke det med at du så bakken skrått over på siden, da ble helt feil. Heftig det bildet der du har farget røyken og du ser flyet flyr rett mot sola!

 

Forresten, stod du sammen flere som fotograferte, med 2-3 stativer og noen ganske store telelinser? Stod rett forann dem og følte meg ganske liten da de stod bak meg :p

 

Tøft bilde, men veldig blasse farger. Har du prøvd å øke kontrasten litt?

 

Var faktisk meningen å gjøre fargene på denne måten, men skal se på kontrastene nå. Kanskje lage et nytt utkast av bildet.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar
Kult...

Viste ikke at bilder kunne inneholde lyd.

Når jeg så det første bildet så spilte Jimi Hendrix høyt og tydelig All Along the Watchtower :grin:

 

Haha nå fikk jeg assosiasjoner til "Forrest Gump" og Vietnamkrigen :p

 

Det hjalp mye :) Eneste som gjenstår nå er å klone vekk personen/whatev på andre siden, lyktestolpene ville jeg latt være igjen.

 

Eksperimentér gjerne med forskjellig hvitbalanse i bildene dine også, det kan gi ganske fine fargetoner og stemningsbilder.

 

Hvis jeg kloner vekk den "klumpen" så blir det ikke lengre et fotografi :S Jeg kan heller prøve å tone den ned litt så den ikke synes så godt. Lite nybegynner spørsmål, hva mener du jeg skal gjøre med hvitbalansen? Bruker photoshop til redigering, hvis du har lyst å forklare med PS verktøy.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...