Gå til innhold

Kjøp av gps til bil rundt 1500kr


Anbefalte innlegg

Hei trenger hjelp til kjøp av gps.

Klarer rett og slett ikke å velge. Jeg tenker på å bruke rundt 1500kr på en.

 

Den bør ha et godt navigasjonssystem.

Det er også ganske fint om den kan ta minnekort som SD/MMC

Skjermen bør helst være rundt 4,3 tommer

 

Kartet trenger ikke å være større at den dekker mer enn Norden.

 

Vurderer mellom disse her da:

 

Mio Moov 370

 

TomTom ONE XL IQR

 

Noen andre som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å anbefale, kunne vært at du likte den jeg ikke likte :p

 

Men kan si at jeg har en TomTom 930, og hadde ikke byttet den ut med hverken Garmin, Navigon eller Mio(mio har jeg ingen kjennskap til, men).

 

Man har noen fordeler med TomTom....et stort forum hvor det bl.a finnes masse Poi som enkelt kopieres rett i gps uten noe mere skrimskrams......... :yes:

 

Huff, dette var litt tidlig å skrive innlegg :roll:

Finn tester av begge gpsèr, så finner du nok ut av hvilken du liker best.

Holder en knapp på TT :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei !

 

Jeg ville uten tvil gått for TomTom ONE XL IQR.

 

Av den enkle grunn at den har IQ Routes. Dette gjør at GPS'en rett og slett er smartere å navigere. TomTom har i tillegg, som nevnt over, masse informasjon og hjelp på brukerforumet.

 

Personlig syns jeg også at menysystemet på TomTom er veldig enkel å bruke. Tror ikke du kan gå feil med TomTom ;)

 

Lykke til med valget ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk min Tomtom One V4 fra komplett.no og eneste jeg ble skuffa over var at fotoboksene ikek var lagt inn på forhånd, men dette løste jeg veldig enkelt ved å gå inn på tomtom forumet og laste ned deres database. Tomtom home programmet skulle ha betalt 300 kr for et års lisenens med fotobokser noe jeg synes var litt dårlig, men gpsen fungerer veldig bra. Lett og bruke

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Okei! :grin:

Takker for svar allesammen. Jeg satser på TomTom ONE XL IQR jeg da ;)

Får håpe jeg blir fornøyd :grin:

 

Jeg anbefaler absolutt den selv, så de hadde den på tilbud til 1295,- på Elkjøp med Europa kart. Kartene er jo likegode som hvilken som helst TomTom modell, like gode som TomTom 930 f,eks, bortsett fra at 930 har USA og CANADA kart, er jo de færreste som trenger det. Ellers så mangler den bare diverse som ikke har med selve GPS bruken å gjøre, som f.eks handsfree og fm transmitter, dette er kjekt å ha, men har jo ingenting med å komme seg fra a til b. Mye for pengene...Løp og Kjøp

Endret av BjoroyIL
Lenke til kommentar
Er det denne dere snakker så varmt om?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=450233

 

Ser den er på tilbud ut denne uka. Godt kjøp? De som eventuelt har en slik eller har testet den selv kom gjerne med erfaringer!

 

Ligger fotoboksene inne eller må man betale for å se dem?

 

 

Fotobokser i Norge kan man laste ned gratis, eller så koster det 199,- for ett år med fotoboksvarsling for Europa hvis man kjøper det i butikk iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...