Gå til innhold

Tenkt og kjøpe bæbar pc men vet ikke helt....


Tomano

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tenkt og veksle noen penger inn i en bærbar pc siden jeg er mye ute på reisefot

jeg har funnet to pcer som jeg vurderer og kjøpe:

Her

Her

 

Fint om dere kommer med andre forslag også da men jeg vil helst ikke ha noen pcer med dårligere grafikkort siden jeg er veldig avhengig av det...

Men grunnen til at jeg spør dere om hjelp er fordi jeg lurer på om jeg skal gå for 17 eller 15 skjerm? etter det jeg har lært vil 15 skjermen kreve mindre grafikkort og dermed kunne yte bedre grafikk det jeg ikke vet er hvor stor forskjell ? vil jeg legge godt merke til dette?

 

Takker for svar... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke merke store forskjellen mellom de to modellen i forhold til grafikken.

Kjører du krevende spill i full oppløsning, kan den største modellen muligens kreve mer av skjermkortet (1366x768 vs 1600x900).

Jeg er likevel ikke i tvil om at jeg ville valgt den minste modellen hvis du planlegger å dra den med deg rundt :) Fin linje mellom bærbar og slepbar ;)

 

 

Freddy

Lenke til kommentar
Du vil ikke merke store forskjellen mellom de to modellen i forhold til grafikken.

Kjører du krevende spill i full oppløsning, kan den største modellen muligens kreve mer av skjermkortet (1366x768 vs 1600x900).

Jeg er likevel ikke i tvil om at jeg ville valgt den minste modellen hvis du planlegger å dra den med deg rundt :) Fin linje mellom bærbar og slepbar ;)

 

 

Freddy

Men vil jeg legge merke til denne forskjellen i det hele tatt mens jeg spiller/ bruker mer grafiske programmer?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noen erfaringer med grafiske programmer, men vil tru oppløsningen har litt å si her også. Dette kan du sikkert finne ut ved å google.

 

Det er en merkbar forskjell på 1366:768 vs 1600:900 med tanke på hvor krevende det blir for GPUen i spill. Trur ikke det er så mange spill du kan spille i 1600:900 uten å stille grafikken ganske lavt.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg noen erfaringer med grafiske programmer, men vil tru oppløsningen har litt å si her også. Dette kan du sikkert finne ut ved å google.

 

Det er en merkbar forskjell på 1366:768 vs 1600:900 med tanke på hvor krevende det blir for GPUen i spill. Trur ikke det er så mange spill du kan spille i 1600:900 uten å stille grafikken ganske lavt.

Er det så stor forskjell da?

Lenke til kommentar

Når man stiller ned oppløsningen får man litt uklart bilde siden det ikke er skjermens optimale oppløsning, men ikke noe big deal.

 

Høy oppløsning er flott for skrivebordsplass, men værre om man har ønske om å spille i skjermens maks oppløsning.

 

Laptopene er så og si identiske i ytelse.

Lenke til kommentar
Når man stiller ned oppløsningen får man litt uklart bilde siden det ikke er skjermens optimale oppløsning, men ikke noe big deal.

 

Høy oppløsning er flott for skrivebordsplass, men værre om man har ønske om å spille i skjermens maks oppløsning.

 

Laptopene er så og si identiske i ytelse.

Vet de ar ganske nære hverandre:P

Det jeg lurte mest på er hvem som har den beste prossesoren...?

Hvor stor forskjell vil det bli mellom 15 og 17 hvis jeg setter ned oppløsningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...