Gå til innhold

Problemer under installasjon av XP


Anbefalte innlegg

Skulle installere xp på en maskin med 2000 på fra før, det viste seg og ikke være så lett...

 

Boota på XP cden som vanlig og startet installasjon, fikk da etterhvert beskjed om at "apu...."ett eller annet var skadet og at innstallasjonen mislyktes. Jaja tenkte jeg det var rart fordi XP versjonen er original og jeg hadde akkurat brukt den på en annen installasjon(i husstanden seff :wink: ).

 

Lastet ned boot disks fra microsoft og prøvde med de, fikk da besjed om at en annen fil var skadet...

Prøvde da og installere fra 2000,men da fikk jeg erroe etter en stund og installasjonen ble avsluttet.

Hmm..merkelig tenkte jeg igjen, hva kan være galt?? Prøvde og fjerne partisjon og opprette ny(denne gangen fat, med fdisk), formaterte og prøvde på ny med samme resultat.

Nei nå skjønner jeg heller lite tenkte jeg da.....

 

Prøvde et siste desperat forsøk med og flashe bios, lastet ned nyeste vesjon av bios(Abit K7TA, gammelt...), da fikk jeg beskjed av awdflash.exe at "serienummer stemmer ikke med programmet" eller no sånt.

 

Jaja total fiasko på alle områder...Prøvde og legge inn 2000 igjen og det fungerte :o (heldigvis siden pcen er i daglig bruk).

 

Pcen er:

Abit KT7A

Duron 800MHz

256 MB minne original

Pioneer dvd

Lg brenner

Sb live! 1024 lydkort

 

Noen som har forslag erfaringer?? (ligger det noe i feks boot sektor??)

Svar mottas med takk!(sorry for litt langt innlegg.. :-? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk hatt akkurat samme problemet. Det jeg tror var årsaken var at windows-cd'en hadde veldig mange riper, den var generelt dårlig behandlet (installerte på en annen sin maskin). Veit ikke helt hva du kan gjøre med det, bortsett fra at det sikkert finnes noen guider på Internett for hvordan man skal 'fikse' hakk i cd-plater.

Jeg fikk ihvertfall installert da jeg fikk tak i en cd som var bedre behandla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...